Αθήνα 29.5.2014, 17:12
Καταστροφικά θα είναι κατά την ΟΛΜΕ τα αποτελέσματα από την εφαρμογή του νόμου για το «Νέο Λύκειο».
«Το υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση, παρά τις έντονες αντιδράσεις εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών, επιμένουν στην απαράδεκτη απόφασή τους να εφαρμόσουν το νόμο για το «Νέο Λύκειο» και να θέσουν σε εφαρμογή από φέτος, στην Α' Λυκείου, προαγωγικές εξετάσεις με θέματα από «τράπεζα θεμάτων» καθώς και νέο τρόπο υπολογισμού του βαθμού προαγωγής. Τα αποτελέσματά τους θα είναι καταστροφικά από κάθε άποψη, για το δημόσιο σχολείο και την εκπαιδευτική – μαθησιακή διαδικασία», αναφέρει σε σχετική ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία.
Πρώτα «θύματα» αυτής της πολιτικής θα είναι κατά την ΟΛΜΕ οι μαθητές της φετινής Α' Λυκείου, «οι οποίοι καλούνται να δώσουν μια μάχη εντελώς απροετοίμαστοι, χωρίς να έχουν διδαχθεί με επάρκεια τα διάφορα αντικείμενα, ενώ τα κενά εκπαιδευτικών δεν καλύφθηκαν ούτε μέχρι το τέλος της χρονιάς. Έτσι, οι μαθητές αναγκάζονται, δύο μέρες πριν από την έναρξη των εξετάσεων, να παπαγαλίσουν τις απαντήσεις σε εκατοντάδες θέματα και να τρέχουν απελπισμένα για βοήθεια … στα φροντιστήρια».
Σχετικά με τα θέματα της «τράπεζας», που για πρώτη φορά τίθεται φέτος σε εφαρμογή, η ΟΛΜΕ εκφράζει την άποψη ότι περιέχει λάθη, ασάφειες και αρκετά θέματα εκτός ύλης, ενώ υπάρχουν εξεζητημένα θέματα μεγάλης δυσκολίας και που θυμίζουν εξετάσεις της Γ' Λυκείου. Ενώ, ο βαθμός που θα προκύψει απΆ αυτή τη διαδικασία, θα επηρεάσει την πρόσβασή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
«Παρά το γεγονός ότι μέχρι σήμερα, το ΥΠΑΙΘ έχει αγνοήσει το αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας να αποσυρθεί ο ν. 4186/13 και να μην εφαρμοστούν οι εξετάσεις μέσω «τράπεζας θεμάτων» και ο τρόπος υπολογισμού του βαθμού προαγωγής για τους φετινούς μαθητές της Α' Λυκείου, έχει ακόμη τη δυνατότητα να θεωρήσει ως «πιλοτική» την εφαρμογή της «τράπεζας θεμάτων» και να γίνουν όλες οι διαδικασίες με τα μέχρι τώρα ισχύοντα», προτείνει η Ομοσπονδία.
Τέλος, καλεί τους εκπαιδευτικούς, «που αναγκάζονται να πάρουν μέρος σΆ αυτή την αντιεκπαιδευτική και αντιμορφωτική - αντιπαιδαγωγική διαδικασία, να λειτουργήσουν με την ενδεικνυόμενη παιδαγωγική και κοινωνική ευαισθησία – όπως κάναμε πάντοτε – περιφρουρώντας τα μορφωτικά δικαιώματα και την ψυχική υγεία των μαθητών μας αλλά και τη δική μας επαγγελματική υπόσταση». |