Η συνοπτική παρουσίαση των στοιχείων της έρευνας με βάση την παράμετρο του φύλου, έχει ως εξής:
1. Οι γυναίκες ανέρχονται σε 13.793 ή ποσοστό 38,9% στο σύνολο των διδακτόρων/-ισσών. Το μεγαλύτερο ποσοστό σε γυναίκες κατόχους διδακτορικού τίτλου (45,1%) καταγράφεται στην ηλικιακή ομάδα κάτω των 35 ετών και μειώνεται με την αύξηση των ομάδων ηλικίας, υποδηλώνοντας την αυξημένη συμμετοχή των νεότερων γυναικών σε διδακτορικές σπουδές.
2. Η συμμετοχή των γυναικών στους/στις κατόχους διδακτορικού τίτλου είναι μικρότερη από των ανδρών σε όλες τις χώρες της έρευνας CDH. Το ποσοστό των διδακτορισσών στην Ελλάδα είναι 38,9%. Το υψηλότερο ποσοστό γυναικών διδακτόρων (48,9%) καταγράφεται στη Λετονία και το μικρότερο (21,5%) στη Μάλτα. Η ίδια τάση παρουσιάζεται και στα ποσοστά των γυναικών στο προσωπικό που απασχολείται σε Έρευνα και Ανάπτυξη στα 28 Κράτη-Μέλη της Ε.Ε., με τη Λετονία να κατέχει τη δεύτερη θέση (53,7%) και τη Μάλτα την 26η θέση (28,6%) στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
3. Ο μέσος όρος ηλικίας απόκτησης του διδακτορικού διπλώματος για την Ελλάδα είναι τα 38 έτη. Ο μέσος αυτός όρος ηλικίας διαφοροποιείται ανά φύλο και επιστημονικό πεδίο. Στην περίπτωση των ανδρών ο μέσος όρος ηλικίας είναι τα 37 έτη και στις γυναίκες τα 38.
4. Οι μεγαλύτεροι μέσοι όροι ηλικίας αποφοίτησης καταγράφονται στα επιστημονικά πεδία «Ανθρωπιστικές Επιστήμες», «Ιατρική & Επιστήμες Υγείας» και «Κοινωνικές Επιστήμες». Για τους άνδρες, ο μεγαλύτερος μέσος όρος ηλικίας καταγράφεται στα παραπάνω επιστημονικά πεδία και αντιστοιχεί σε 39 έτη. Για τις γυναίκες, ο μεγαλύτερος μέσος όρος ηλικίας, 40 έτη, καταγράφεται στο πεδίο «Ανθρωπιστικές Επιστήμες».
5. Το ποσοστό ανεργίας είναι μικρότερο στους άνδρες σε σχέση με τις γυναίκες: σε κατάσταση ανεργίας βρίσκεται το 3,0% των ανδρών και το 4,3% των διδακτόρων -ισσών. Το ποσοστό των εργαζομένων ανδρών είναι 95,6% και των γυναικών 93,6%.
6. Το ποσοστό αυτοαπασχόλησης στους άνδρες εργαζόμενους διδάκτορες είναι 13,7% και στις γυναίκες 9,4%.
7. Όσον αφορά τον τομέα απασχόλησης, το μεγαλύτερο ποσοστό (56,9%) των εργαζομένων διδακτόρων -ισσών συγκεντρώνεται στον τομέα της τριτοβάθμιας και μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, από τους/τις οποίους/-ες 35,8% είναι άνδρες και 21,1% γυναίκες.
8. Στον κρατικό τομέα εργάζεται το 20,6%, από τους/τις οποίους/-ες 11,7% είναι άνδρες και 8,9% γυναίκες. Στις επιχειρήσεις απασχολείται το 8,7% των διδακτόρων -ισσών (6,5% άνδρες και 2,2% γυναίκες).
9. Στην Ελλάδα, το ποσοστό των εργαζομένων διδακτόρων -ισσών που απασχολούνται σε ερευνητικές δραστηριότητες ανέρχεται σε 81,1%. Το ποσοστό διδακτόρων με ερευνητική δραστηριότητα στους άνδρες είναι 83,0%, λίγο υψηλότερο από τις γυναίκες (77,9%).
10.Το ποσοστό των ανδρών διδακτόρων με ερευνητική δραστηριότητα δεν διαφοροποιείται σημαντικά με το επιστημονικό πεδίο και το υψηλότερο ποσοστό (85,3%) αφορά στο επιστημονικό πεδίο «Φυσικές Επιστήμες». Στις γυναίκες κατόχους διδακτορικού τίτλου, οι διαφοροποιήσεις είναι λίγο μεγαλύτερες με το υψηλότερο ποσοστό (85,5%) να αφορά επίσης στο επιστημονικό πεδίο «Φυσικές Επιστήμες», ενώ τα χαμηλότερα ποσοστά γυναικών με ερευνητική δραστηριότητα καταγράφονται στα επιστημονικά πεδία «Κοινωνικές επιστήμες» και «Ιατρική & Επιστήμες Υγείας» (74,4% και 74,8% αντίστοιχα).
11. Ο τομέας τριτοβάθμιας και μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης παρουσιάζει τα μεγαλύτερα ποσοστά διδακτόρων/-ισσών με απασχόληση σε ερευνητικές δραστηριότητες, με ποσοστά πάνω από 90% τόσο στους άνδρες όσο και στις γυναίκες.
12. Οι διδάκτορες/-ισσες στον τομέα των επιχειρήσεων απασχολούνται σε ερευνητικές δραστηριότητες σε σαφώς χαμηλότερα ποσοστά, 50,3% οι άνδρες και 41,8% οι γυναίκες.
Τα στοιχεία της έρευνας παρουσιάζονται σε μία εμπεριστατωμένη και προσεγμένη έκδοση του ΕΚΤ συνολικής έκτασης 53 σελίδων στην ελληνική γλώσσα.
Επισημαίνεται ότι το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης, ως φορέας παραγωγής των επίσημων εθνικών στατιστικών για την Έρευνα, την Ανάπτυξη, την Τεχνολογία και την Καινοτομία, τηρεί το Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών (ν. 1566/1985).
Η συγκεκριμένη δράση ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης της ΓΓΙΦ.εντάσσεται στο θεματικό πεδίο «Γυναίκες και Εκπαίδευση».