Proslipsis.gr | Αθήνα 29.5.2019, 13:31
Τα υπουργεία Παιδείας και Εργασίας, με κοινή ανακοίνωση, καλούν εργοδότες του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα να προσφέρουν θέσεις μαθητείας σε αποφοίτους ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ και ΙΕΚ το σχολικό έτος 2019-2020 (έναρξη τμημάτων
τον Οκτώβριο του 2019), σε ειδικότητες που καλύπτουν βασικούς κλάδους αναπτυξιακών
προτεραιοτήτων της χώρας.
Οι φορείς του ιδιωτικού τομέα που επιθυμούν
να προσφέρουν θέσεις μαθητείας, θα πρέπει να προβούν σε αναγγελία των
διαθέσιμων θέσεων μαθητείας στο portal του ΟΑΕΔ
http://www.oaed.gr/angelia-theseon-matheteias, χρησιμοποιώντας τους
κωδικούς TAXISNET για την είσοδο τους, μέχρι τις 6 Σεπτεμβρίου 2019.
Οι φορείς του δημόσιου τομέα θα πρέπει να καταχωρήσουν τις θέσεις μαθητείας στο portal του ΟΑΕΔ, μέχρι τις 30 Ιουνίου 2019, μετά την έκδοση της σχετικής απόφασης που
απαιτείται σύμφωνα με τη διυπουργική πρόσκληση (Πρόσκληση σε φορείς για
θέσεις μαθητείας αποφοίτων ΕΠΑΛ_ΟΑΕΔ_ΙΕΚ_2019) και την αποστολή τους
στους επιμέρους φορείς.
Για
την ενημέρωση τους περί της μαθητείας των αποφοίτων των ΕΠΑΛ οι
ιδιωτικοί φορείς μπορούν να συμβουλεύονται το συνοπτικό ενημερωτικό
σημείωμα για τους εργοδότες της περιόδου 2019-2020 (κυρίως του ιδιωτικού
τομέα), καθώς και τη σχετική εγκύκλιο του ΕΦΚΑ (Γνωστοποίηση Εγκυκλίου
20 του ΕΦΚΑ).
Για την Μαθητεία των ΕΠΑ.Σ ΟΑΕΔ δίνονται πληροφορίες
στην ιστοσελίδα του ΟΑΕΔ (http://www.oaed.gr/epas-employers) ενώ για την
Μαθητεία των ΙΕΚ στην ιστοσελιδα της ΓΓΔΒΜ
(http://www.gsae.edu.gr/el/epaggelmatiki-katartisi/mathiteia-diek/mathiteia-odhgoi).
Τα δύο υπουργεία καλούν τους δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς να στηρίξουν για άλλη μια χρονιά
το θεσμό της μαθητείας, «επενδύοντας στη βελτίωση των δεξιοτήτων των
ανθρώπων που επέλεξαν την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, ως
εκπαιδευτική διαδρομή για την αποτελεσματική τους ένταξη στην αγορά
εργασίας».
Ο θεσμός
Σχετικά με το θεσμό της Μαθητείας, τα δύο υπουργεία αναφέρουν: «Η Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (ΕΕΚ) αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του εκπαιδευτικού συστήματος της Ελλάδας και βασική προτεραιότητα της εκπαιδευτικής πολιτικής της σημερινής Κυβέρνησης, καθώς έχει να επιτελέσει τόσο επαγγελματικό, όσο και κοινωνικό ρόλο.
Ο σχεδιασμός της Μαθητείας οργανώθηκε με βάση τη συνεχή συνεργασία των εκπαιδευτικών δομών με τους φορείς απασχόλησης, δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στη μάθηση στον χώρο εργασίας (workbasedlearning) και υλοποιείται με τρόπο ώστε να προωθήσει τη σύνδεση της επαγγελματικής εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας.
Η προτεραιότητα που έχει δοθεί στη διεύρυνση του θεσμού της μαθητείας, από τις πρώτες φάσεις εφαρμογής έχει ήδη κινητοποιήσει σημαντικό αριθμό φορέων του δημόσιου τομέα, συνεχώς αυξανόμενο αριθμό επιχειρήσεων του ιδιωτικού τομέα και έχει θετική απήχηση στις αιτήσεις συμμετοχής των υποψηφίων σε όλους τους προσφερόμενους τύπους (ή δομές) μαθητείας.
Η επέκταση του θεσμού της Μαθητείας αποτελεί απόλυτη προτεραιότητα των συναρμόδιων υπουργείων. Κατά το σχολικό έτος 2019-20, το υπουργείο Παιδείας με το υπουργείο Εργασίας και ο Οργανισμός Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού, θα εφαρμόσουν Προγράμματα Μαθητείας συνολικά για τους μαθητευόμενους και σπουδαστές των δομών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΠΑΛ – ΕΠΑΣ – ΙΕΚ) αρμοδιότητάς τους».
|