Proslipsis.gr | Αθήνα 30.05.2024, 16:39
Δεν είναι διάσημοι όλοι οι υποψήφιοι των ευρωεκλογών. Στη μειοψηφία των όχι και τόσο γνωστών διακρίνουμε και αρκετούς καθηγητές Πανεπιστημίων.
Χθες Τετάρτη 29 Μαΐου 2024, η ΠΟΣΔΕΠ πραγματοποίησε συζήτηση επιδιώκοντας να προωθήσει τον διάλογο για ζητήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης σε ευρωπαϊκό επίπεδο, τα οποία απουσιάζουν από τον προεκλογικό αγώνα, και να δώσει την ευκαιρία να δημοσιοποιηθούν οι απόψεις των υποψηφιων καθηγητών.
Στην εκδήλωση προσκλήθηκαν περισσότεροι από 40 πανεπιστημιακοί αλλά παρέστησαν οι: Δερματάς Δημήτρης (ΕΜΠ, ΚΟΣΜΟΣ), Ζαρωτιάδης Γρηγόρης (ΑΠΘ, ΠΑΣΟΚ), Κατωπόδη Ειρήνη (ΔΠΘ, ΜέΡΑ25), Κονδύλης Ηλίας (ΑΠΘ, ΚΚΕ), Λυμπεράκης Πέτρος (Παν.Κρήτης, Νέα Αριστερά), Μπόγρης Αντώνης (ΠΑΔΑ, Νέα Αριστερά), Μυλόπουλος Νικήτας (Παν.Θεσσαλίας, Νέα Αριστερά), Παπαχατζής Αλέξανδρος (Παν.Θεσσαλίας, Ελληνική Λύση) και Τύμπας Αριστοτέλης (ΕΚΠΑ, ΜέΡΑ25).
Επίσης ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση αλλά δεν μπόρεσαν να συμμετάσχουν οι: Δημόπουλος Παναγιώτης (Παν. Πατρών, ΠΑΣΟΚ), Καλομενίδης Γιάννης (ΕΚΠΑ, Νέα Αριστερά), Σαμαρά-Οικονόμου Μυρτώ (Παν.Θεσσαλίας, ΠΑΣΟΚ), Χατζηνικολάου Κορίνα (ΑΠΘ, Νέα Αριστερά) και Χρυσόγονος Κώστας (ΑΠΘ, ΠΑΣΟΚ).
Στον πρώτο γύρο της συζήτησης οι υποψήφιοι τοποθετήθηκαν για τέσσερα περίπου λεπτά και στον δεύτερο γύρο τοποθετήσεων απάντησαν (με αντίστροφη αλφαβητική σειρά) με βάση ερωτήσεις που είχαν τεθεί υπόψη τους από το προεδρείο, οι οποίες είναι οι εξής: Ερώτηση 1- Τι βλέπετε ως προτεραιότητα για την ευρωπαϊκή εκπαιδευτική πολιτική; Ερώτηση 2- Ως μέλος του Ευρωκοινοβουλίου σε ποιες επιτροπές του ΕΚ θα θέλατε να συμμετάσχετε;
Οι επόμενες αναφέρονται στις νέες προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τον Ενιαίο Χώρο Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, και συγκεκριμένα: Ερώτηση 3- Δεδομένης της ποικιλομορφίας των ευρωπαϊκών συστημάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, πώς κρίνετε την πιθανή διπλή προσέγγιση για τα κράτη μέλη που προτείνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή; (1. ευρωπαϊκό πτυχίο που θα απονέμεται είτε από κοινού από διάφορα πανεπιστήμια διαφορετικών χωρών ή από μια ευρωπαϊκή νομική οντότητα και 2. πιστοποιητικό ευρωπαϊκού πτυχίου που θα απονέμεται μαζί με το κοινό πανεπιστημιακό πτυχίο). Ερώτηση 4- Πως κρίνετε την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για σύσταση Συμβουλίου σχετικά με ένα ευρωπαϊκό σύστημα διασφάλισης και αναγνώρισης της ποιότητας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και τη σύσταση προς τα κράτη μέλη και τα πανεπιστήμια να απλουστεύσουν και να βελτιώσουν τις διαδικασίες και τις πρακτικές τους για τη διασφάλιση ποιότητας; Ερώτηση 5- Πως θεωρείτε ότι τα εθνικά συστήματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης πρέπει να αντιμετωπίσουν την άνιση αναγνώριση των διαφορετικών ρόλων που αναλαμβάνει το ακαδημαϊκό προσωπικό πέραν της έρευνας, όπως της εκπαίδευσης και της εισαγωγής καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας, αλλά και την άνιση επιβράβευση (π.χ., μισθολογική) αυτών των ρόλων;
Βίντεο Το βίντεο της εκδήλωσης, διάρκειας 1 ώρας και 45 λεπτών (αρχείο μεγέθους 230 ΜΒ), βρίσκεται στη διεύθυνση https://tinyurl.com/mkdvj5xv, https://drive.google.com/file/d/1cf7JoIx--0oosr24oqNtQBdWuPNGyc8n/view?usp=sharing, αρχείο 2024-05-29_POSDEP-EU_MP.mp4).
|