Αθήνα 17.7.2008, 15:20 Ποσό ύψους 432 εκ. ευρώ για την αναβάθμιση της έρευνας και της καινοτομίας περιλαμβάνει άξονας του Επιχειρησιακού Προγράμματος "Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση 2007-2013", ανακοίνωσε σήμερα ο υφυπουργός Παιδείας κ. Σπύρος Ταλιαδούρος από τη Μυτιλήνη όπου βρίσκεται και όπου κήρυξε την έναρξη των εργασιών σε διημερίδα διαβούλευσης για το ΕΠΕΑΕΚ.
Ο υφυπουργός είπε ότι το πρόγραμμα στοχεύει στον εκσυγχρονισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας και προβλέπει δράσεις που ενδιαφέρουν ιδιαιτέρως τα πανεπιστήμια, μεταξύ των οποίων: - Η αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών και την ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού, προκειμένου να προσαρμοστούν στις προκλήσεις της κοινωνίας της γνώσης και στις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες. - Η ανάπτυξη του εθνικού συστήματος μεταφοράς και συσσώρευσης πιστωτικών μονάδων, προκειμένου να ενισχυθεί η κινητικότητα των φοιτητών στο διεθνές ακαδημαϊκό περιβάλλον. - Δράσεις για τα γραφεία διασύνδεσης, την πρακτική άσκηση και την επιχειρηματικότητα, για την ενίσχυση της πρόσβασης των αποφοίτων ΑΕΙ στην αγορά εργασίας. - Ανάπτυξη των ινστιτούτων δια βίου εκπαίδευσης, προκειμένου να συνδέσουν περαιτέρω το πανεπιστήμιο με τις εξελίξεις στην κοινωνία και την οικονομία. - Ποιοτική αναβάθμιση των μεταπτυχιακών σπουδών με έμφαση στους τομείς των θετικών επιστημών και στις τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνίας. - Νέες, καινοτόμες εφαρμογές για την υποστήριξη των ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών. - Ανάπτυξη της έρευνας με το ποσό των 432 εκ. ευρώ για προγράμματα διδακτορικής, μεταδιδακτορικής, βασικής και εφαρμοσμένης έ-ρευνας, καθώς και την προσέλκυση υψηλού επιπέδου ερευνητών από το εξωτερικό. - Υποστήριξη των διαδικασιών διασφάλισης της ποιότητας στην ανώτατη εκπαίδευση και της λειτουργίας της ΑΔΙΠ.
Τέλος, ο κ. Ταλιαδούρος προέτρεψε τα εκπαιδευτικά ιδρύματα να προετοιμαστούν εγκαίρως ώστε να επιτευχθεί όχι μόνο η απορρόφηση των πόρων, αλλά κυρίως η βέλτιστη αξιοποίησή τους με στόχο το ποιοτικό αποτέλεσμα και τη δημιουργία σταθερών βάσεων για την ανάπτυξη των πανεπιστημίων σε μακροπρόθεσμη βάση.
|