Αθήνα 29.10.2009, 22:56 Η υπαγωγή της Δια Βίου Μάθησης στον τομέα ευθύνης του υπουργείου Παιδείας, οι στρεβλώσεις και οι ανισότητες του εκπαιδευτικού συστήματος, η πιστοποίηση των επαγγελματικών προσόντων, ήταν τα κυριώτερα θέματα που συζήτησαν σήμερα η υπουργός και η υφυπουργός Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου και Εύη Χριστοφιλοπούλου, αντίστοιχα, με το προεδρείο της ΓΣΕΕ.
Στη συνάντηση κατατέθηκαν και αναπτύχθηκαν οι προτάσεις και οι θέσεις της ΓΣΕΕ για τα θέματα της παιδείας. Κατά την ΓΣΕΕ:
- Η υπαγωγή της Δια Βίου Μάθησης στον τομέα ευθύνης του υπουργείου Παιδείας αποτελεί δικαίωση των θέσεών της. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την υπαγωγή και της Γενικής Γραμματείας Έρευνας Τεχνολογίας στο υπουργείο Παιδείας, αναβαθμίζει ακόμα περισσότερο τον ήδη κρίσιμο ρόλο του. Στα πλαίσια αυτά η ΓΣΕΕ, ως κοινωνικός φορέας, προσδοκά σε ειλικρινή και παραγωγική συνεργασία με το υπουργείο.
- Αποτελεί κοινή παραδοχή ότι το υφιστάμενο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα ελάχιστα ανταποκρίνεται στις υπάρχουσες ανάγκες αλλά και προσδοκίες της κοινωνίας. Είναι ένα σύστημα ιδιαίτερα συγκεντρωτικό, γραφειοκρατικό, εγκλωβισμένο σε πρακτικές και παραδοχές του παρελθόντος και τελικά ελάχιστα λειτουργικό και αποτελεσματικό για την ενίσχυση των γνώσεων των νέων.
- Οι ανισότητες στην ελληνική εκπαίδευση διευρύνονται. Οι μέχρι τώρα πολιτικές αντιμετώπισής της δεν είχαν τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Η έρευνα του ΚΑΝΕΠ - ΓΣΕΕ "Φτώχεια - Εκπαίδευση και Κοινωνικές Ανισότητες" επιβεβαιώνει την παραπάνω διαπίστωση. Η ΓΣΕΕ πιστεύει και διεκδικεί νέες συγκροτημένες πολιτικές αντιμετώπισης των ανισοτήτων που θα ξεκινούν από τη βάση (προσχολική εκπαίδευση) και θα καταλήγουν στα ανώτερα επίπεδα της εκπαιδευτικής πυραμίδας (τριτοβάθμια εκπαίδευση). Η ουσιαστική ενίσχυση και αναβάθμιση της Δημόσιας και Δωρεάν Παιδείας είναι σήμερα αναγκαία όσο ποτέ!
- Είναι επιτακτική ανάγκη να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά το ζήτημα της πιστοποίησης επαγγελματικών προσόντων. Η σημαντική καθυστέρηση αντιμετώπισής του αφενός έχει εκχωρήσει το πολύ σημαντικό αυτό πεδίο στην ιδιωτική σφαίρα, αφετέρου, αφήνει απροστάτευτους τους εργαζόμενους και εκθέτει τη χώρα. Δεν έχει γίνει μέχρι στιγμής καμιά προσπάθεια για ενσωμάτωση του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων (EQF) στην αντίστοιχη εθνική πολιτική. Η Ελλάδα μαζί με την Μολδαβία και την ΠΓΔΜ είναι οι μόνες χώρες που δεν έχουν δημιουργήσει εθνικό πλαίσιο αναγνώρισης και πιστοποίησης των γνώσεων, των ικανοτήτων και των δεξιοτήτων των εργαζομένων. Είναι αναγκαία τη συνεργασία του υπουργείου στην κατεύθυνση της άμεσης ολοκλήρωσης της σχετικής διαδικασίας. Η ΓΣΕΕ, εδώ και χρόνια δραστηριοποιείται ενεργά πάνω στα ζητήματα αυτά για αυτό θα στηρίξει κάθε θετική προσπάθεια αντιμετώπισης του προβλήματος.
Βασικός πυλώνας "Βασικό πυλώνα διαλόγου και συνεργασίας" χαρακτήρισε την ΓΣΕΕ η κ. Διαμαντοπούλου.
Για τα ζητήματα της ανισότητας στο χώρο της εκπαίδευσης, η υπουργός τόνισε ότι στόχος του υπουργείου είναι "να σταματήσουν τα σχολεία πολλών ταχυτήτων στη χώρα και να έχουν όλα τα παιδιά ίσες ευκαιρίες και ίσες δυνατότητες". Και πρόσθεσε: "Η ζώνη εκπαιδευτικής προτεραιότητας είναι ένα μεγάλο πρόγραμμα και μια μεγάλη δέσμευση και αφορά τις θετικές δράσεις, την επιπλέον χρηματοδότηση, τα ειδικά προγράμματα σε περιοχές που υπάρχουν μεγάλα προβλήματα στην εκπαίδευση, όπως π.χ. είναι η Θράκη, η Πέλλα, η Ηλεία αλλά και οι υποβαθμισμένες γειτονιές των μεγάλων αστικών κέντρων όπως η Αθήνα.
Σχετικά με την ανάγκη ενός Ενιαίου Συστήματος για τη Δια Βίου Μάθηση και την επαγγελματική κατάρτιση, με στόχο τη σύνδεση με την απασχόληση, η κ. Διαμαντοπούλου είπε ότι μια από τις πρώτες προτεραιότητες του υπουργείου είναι η ανάγκη διασφάλισης της ποιότητας σε κάθε επίπεδο της εκπαίδευσης, είτε είναι επαγγελματική εκπαίδευση είτε είναι βασική εκπαίδευση. "Συμφωνούμε για την ανάγκη οργανωμένης πιστοποίησης και στο θέμα των φορέων αλλά και των επαγγελματικών δικαιωμάτων, που είναι ένα από τα μεγαλύτερα ζητήματα της χώρας. Αυτό σημαίνει γρήγορες αποφάσεις και σε θεσμικό πλαίσιο και σε συγχώνευση φορέων αλλά και στη λειτουργία ενός επιτελικού οργάνου, όπου η ΓΣΕΕ πρέπει και θα παίζει έναν σημαντικό ρόλο", τόνισε.
|