Αθήνα 27.11.2009, 15:32 Θέματα που άπτονται σε ζητήματα αξιοπιστίας του έλεγχου σε θέματα ποιότητας στη μεταλυκειακή εκπαίδευση, αλλά και πιθανούς τρόπους προώθησης αμοιβαίας συνεργασίας, συζήτησε η υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντόπουλου με τον επόμενο πρόεδρο του Συμβούλιου Υπουργών Παιδείας της Ε.Ε. σουηδό κ. Pujol, καθώς και με τον Επίτροπο, αρμόδιο για θέματα Παιδείας κ. Sefcovic, στο πλαίσιο της Συνόδου Υπουργών Παιδείας της Ε.Ε. στις Βρυξέλλες.
Σύμφωνα με την κ. Διαμαντοπούλου, και οι δύο συμφώνησαν για τη σοβαρότητα του θέματος και ότι πρέπει να προωθηθεί η συνεργασία σε θέματα έλεγχου και αξιολόγησης των δομών εκπαίδευσης και κατάρτισης, καθώς και στην αυθεντικότητα της πιστοποίησης. Μάλιστα, σχετική πρωτοβουλία αναμένεται να αναληφθεί κατά τη διάρκεια της επερχομένης ισπανικής προεδρίας.
Επίσης, η υπουργός είχε συνάντηση με τον Επίτροπο Όρμπαν, καθώς και με διάφορα υψηλόβαθμα στελέχη της ΕΕ για θέματα παιδείας σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
Μετά τις συναντήσεις η κ. Διαμαντοπούλου δήλωσε: "Κάθε χώρα, όπως έχει την υποχρέωση να τηρεί ευρωπαϊκές επιταγές, έτσι έχει και το δικαίωμα για πρωτοβουλίες στη διαμόρφωση πολιτικών. Έκανα πολλές συναντήσεις όπου συζητήθηκε και συμφωνήθηκε η ανάγκη για πρωτοβουλίες που αφορούν την παρακολούθηση και τον έλεγχο των δομών κατάρτισης και εκπαίδευσης, πάντα με γνώμονα την ποιότητα".
ΚΚΕ: Παιδεία για τις επιχειρήσεις Σε σχετική ανακοίνωσή του, το ΚΚΕ τονίζει ότι "η Σύνοδος εξέτασε την πορεία υλοποίησης των αποφάσεων της Λισσαβόνας και της Μπολόνια, στο έδαφος της καπιταλιστικής κρίσης και αποφάσισε τη λήψη άμεσων μέτρων για ταχύτερη και βαθύτερη αναπροσαρμογή όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης και της κατάρτισης με βάση τις αντιδραστικές ανάγκες των μεγάλων επιχειρήσεων".
Σύμφωνα με το ΚΚΕ, στο επίκεντρο βρέθηκαν: - Το περιεχόμενο και η οργάνωση της μάθησης στη βάση των αναγκών της αγοράς. - Η αξιολόγηση και οι εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών. - Να δεθεί η κατάρτιση -μέσω της δια βίου μάθησης και της «κινητικότητας»- με τις ανάγκες της κερδοφορίας των επιχειρήσεων. - Η τριτοβάθμια εκπαίδευση να γίνει ευρύτατο πεδίο επιχειρηματικών επενδύσεων.
"Στόχος τους είναι η εκπαίδευση να υπηρετήσει τη διαμόρφωση του αυριανού «απασχολήσιμου» και προπαντός στον έλεγχο της σκέψης και της δράσης του αυριανού εργατικού δυναμικού. Υλοποίηση αυτών των αποφάσεων σημαίνει βάθεμα της ταξικής διαλογής στην εκπαίδευση", τονίζεται στην ανακοίνωση.
|