Αθήνα 8.10.2010, 11:449
Το ΑΣΕΠ θέτει σε δημόσια διαβούλευση τις νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες που σχεδιάζει να υλοποιήσει στο άμεσο μέλλον.
"Η προσπάθεια αποσκοπεί στην αναβάθμιση των παρεχόμενων ηλεκτρονικών υπηρεσιών του ΑΣΕΠ, ενέργεια που θα συμβάλει στην ταχύτερη διεκπεραίωση των σχετικών διαδικασιών και στην επίτευξη διαλειτουργικότητας με φορείς έκδοσης πιστοποιητικών που υποβάλλονται στους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ, με τελικό στόχο την καλύτερη και πληρέστερη εξυπηρέτηση πολιτών και φορέων", αναφέρεται σε ανακοίνωση της ανεξάρτητης αρχής.
Μέσω της δημόσιας διαβούλευσης το ΑΣΕΠ επιδιώκει, αξιοποιώντας τις παρατηρήσεις και τις προτάσεις των συμμετεχόντων, να διαμορφώσει ένα τελικό και ολοκληρωμένο κείμενο προτάσεων για την ανάπτυξη νέων ηλεκτρονικών υπηρεσιών. Για το λόγο αυτό καλεί τους ενδιαφερόμενους να υποβάλουν τις παρατηρήσεις - προτάσεις τους μέχρι και την Παρασκευή 29 Οκτωβρίου 2010 στην ιστοσελίδα www.opengov.gr.
* Ακολουθεί το κείμενο της διαβούλευσης.
Δημόσια Διαβούλευση για τις Νέες Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες του ΑΣΕΠ Προς Πολίτες και Φορείς
Το ΑΣΕΠ, στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού του με σύγχρονες τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών, θέτει σε δημόσια διαβούλευση τις νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες που σχεδιάζει να υλοποιήσει στο άμεσο μέλλον αξιοποιώντας χρηματοδότηση από το Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς (ΕΣΠΑ).
Μέσω αφενός της προσπάθειας για ποιοτική βελτίωση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών που παρέχει το ΑΣΕΠ στους πολίτες και στους φορείς –μέσα πάντα από τις αρχές της ισονομίας, της διαφάνειας, της δημοσιότητας, της αντικειμενικότητας και της αξιοκρατίας– και για επίσπευση της έκδοσης αποτελεσμάτων των διαγωνισμών και αφετέρου της συνεργασίας του ΑΣΕΠ με τους φορείς οι οποίοι εκδίδουν πιστοποιητικά που σχετίζονται με τους διαγωνισμούς του, σας προσκαλούμε να διατυπώσετε τις προτάσεις και τις παρατηρήσεις σας όσον αφορά τις σχεδιαζόμενες νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες που θα υλοποιηθούν στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ.
Μέσω της δημόσιας διαβούλευσης το ΑΣΕΠ επιδιώκει, αξιοποιώντας τις παρατηρήσεις και τις προτάσεις των συμμετεχόντων, να διαμορφώσει ένα τελικό και ολοκληρωμένο κείμενο προτάσεων για την ανάπτυξη νέων ηλεκτρονικών υπηρεσιών.
Η συγκεκριμένη δημόσια διαβούλευση ολοκληρώνεται με την πάροδο της Παρασκευής 29.10.2010.
Στη συνέχεια παρουσιάζονται για πληρέστερη ενημέρωσή σας πρώτα οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες που παρέχονται σήμερα από το ΑΣΕΠ –και οι οποίες φυσικά επιδέχονται βελτιώσεις– και κατόπιν οι προγραμματισμένες νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες οι οποίες θα αναπτυχθούν μελλοντικά και θα ολοκληρωθούν μέσω της αξιοποίησης του ΕΣΠΑ.
Παρεχόμενες ηλεκτρονικές υπηρεσίες Σήμερα το ΑΣΕΠ παρέχει ηλεκτρονικές υπηρεσίες οι οποίες μπορούν να κωδικοποιηθούν στις κάτωθι: Ηλεκτρονική ενημέρωση (προς πολίτες και φορείς) μέσα από ενημερωτικά e‑mails και sms για θέματα σχετικά με διαγωνισμούς, αποτελέσματα και θέσεις εργασίας·ηλεκτρονικές υπηρεσίες ταυτοποίησης για την υποβολή αιτήσεων (από πολίτες)·ηλεκτρονικές αιτήσεις (προς πολίτες) για διαγωνισμούς·εφαρμογή υπολογισμού μοριοδότησης προσόντων υποψηφίου μέσα από μια εύχρηστη ηλεκτρονική φόρμα·ηλεκτρονική υποβολή σχολίων από τους ταυτοποιημένους χρήστες.
Προγραμματισμένες νέες υπηρεσίες προς υλοποίηση μέσω ΕΣΠΑ Έχοντας υπόψη τις παραπάνω υπηρεσίες, το ΑΣΕΠ σχεδιάζει να υλοποιήσει επιπλέον, νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες προς τους πολίτες και τους φορείς με σκοπό την αναβάθμιση της παρεχόμενης εξυπηρέτησης από άποψη ποιότητας και ταχύτητας. Οι υπηρεσίες που εξετάζονται, περιλαμβάνουν τα εξής: 1. Ηλεκτρονική ενημέρωση (προς πολίτες και φορείς) μέσα από RSS (Really Simple Syndication) και δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης (facebook, LinkedIn κτλ.) για θέματα σχετικά με διαγωνισμούς, αποτελέσματα και θέσεις εργασίας. 2. Ηλεκτρονικές υπηρεσίες πιστοποίησης (προς πολίτες και φορείς) για τη δημιουργία ηλεκτρονικού αρχείου προσόντων και δεξιοτήτων, διαδικασία που θα καταστήσει εφικτή τη δημιουργία μητρώου υποψηφίων ΑΣΕΠ. 3. Υποβολή ηλεκτρονικών αιτημάτων (από φορείς) για πλήρωση θέσεων που επιθυμούν να καλύψουν. 4. Υποβολή ηλεκτρονικών ενστάσεων (από πολίτες). 5. Εφαρμογή υπολογισμού της μοριοδότησης υποψηφίου βάσει των προσόντων του διαθέσιμη κατά την υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης συμμετοχής του στους διαγωνισμούς. Έτσι, ο υποψήφιος θα γνωρίζει πόσα μόρια συγκεντρώνει τη στιγμή ήδη που υποβάλει την αίτησή του. 6. Επέκταση της ήδη παρεχόμενης ηλεκτρονικής ενημέρωσης (προς πολίτες και φορείς) με αποστολή εξατομικευμένων sms για θέματα σχετικά με διαγωνισμούς, αποτελέσματα και θέσεις εργασίας. 7. Ηλεκτρονική καταγραφή της πορείας εξέλιξης των διαγωνισμών και προβολή της στο διαδίκτυο με σκοπό οι πολίτες και φορείς να είναι διαρκώς ενήμεροι. Περαιτέρω εξατομίκευση αυτής της υπηρεσίας με παροχή στους πιστοποιημένους χρήστες της δυνατότητας να παρακολουθούν μέσα από το προφίλ τους την πορεία των αιτήσεων που έχουν υποβάλει και να ενημερώνονται σχετικά. 8. Ειδική έκδοση portal για κινητές (mobile) συσκευές (προς πολίτες και φορείς) με σκοπό την αξιοποίηση των κινητών τηλεφώνων ως ενός επιπλέον καναλιού ενημέρωσης προς πολίτες και φορείς. 9. Ειδική έκδοση portal για άτομα με αναπηρία (ΑΜεΑ) με σκοπό τη βέλτιστη εξυπηρέτηση των ΑΜεΑ. 10. Ηλεκτρονικές υπηρεσίες ψηφιοποίησης εγγράφων (προς πολίτες) για την υποβολή διάφορων αιτημάτων ηλεκτρονικά, έτσι ώστε να μην είναι απαραίτητη η ταχυδρομική αποστολή δικαιολογητικών κάθε φορά αλλά μόνο όταν υπάρχει κάποια αλλαγή. 11. Έξυπνες ηλεκτρονικές αιτήσεις (προς πολίτες και φορείς) με αξιοποίηση των δεδομένων που έχουν ήδη πιστοποιηθεί και εμφανίζονται στο προφίλ του πιστοποιημένου χρήστη. Η υπηρεσία θα παρέχεται για όλους τους τύπους διαγωνισμών, για αιτήματα πλήρωσης θέσεων (π.χ., εποχικού προσωπικού), για κυλιόμενους πίνακες, για υποβολή ενστάσεων και αιτήσεων θεραπείας. 12. Ηλεκτρονική υπηρεσία υποβολής αιτήσεων υποψηφίων για διαγωνισμούς φορέων (Εποχικό, Μερική, Συμβάσεων έργου), έκδοση αποτελεσμάτων για αυτούς τους διαγωνισμούς από το μηχανογραφικό σύστημα του ΑΣΕΠ και ανάρτησή τους στο portal. 13. Ενίσχυση του γραφείου εξυπηρέτησης κοινού του ΑΣΕΠ και ενοποιημένη επικοινωνία (προς πολίτες και φορείς) με τη χρήση σύγχρονου μηχανισμού Helpdesk (IVR, CRM, CTI κτλ.). 14. Ηλεκτρονική ανταλλαγή πληροφοριών μέσω της πύλης του ΕΡΜΗ μεταξύ ΑΣΕΠ και άλλων φορέων που θα θέλουν να δια-λειτουργήσουν για την ανταλλαγή κρίσιμων πληροφοριών-δικαιολογητικών (όπως, π.χ., τα πτυχία των υποψηφίων σε διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ). 15. Υποστήριξη ηλεκτρονικού παραβόλου με σκοπό τη βέλτιστη εξυπηρέτηση των πολιτών. 16. Ηλεκτρονική προβολή γραπτών στο προφίλ των πιστοποιημένων υποψηφίων, από γραπτούς διαγωνισμούς στους οποίους έλαβαν μέρος. 17. Συνολική κατάργηση της παρουσίασης των αποτελεσμάτων του ΑΣΕΠ σε μορφή excel (.xls) και παροχή σε πολίτες και φορείς ηλεκτρονικής πρόσβασης στα αποτελέσματα αυτά μέσω δυναμικής αναζήτησης. 18. Δυνατότητα επεξεργασίας των ηλεκτρονικών αιτήσεων εκτός διαδικτύου (off-line) έτσι ώστε να μην είναι υποχρεωτική η συνεχής σύνδεση στο Internet από πολίτες και φορείς. 19. Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη αποφάσεων ΑΣΕΠ, διαθέσιμη σε πολίτες και φορείς για εύκολη αναζήτηση των τελικών νομικών αποφάσεων που παράγει το ΑΣΕΠ.
|