ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΗΣ PROSLIPSIS.GR
Μάθετε πρώτοι τα νέα ...

  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

 
Βάλτε Αγγελία      Δείτε Αγγελίες      Newsletters       
  Επικοινωνία     
 
 
 
 
 
 
 
 



 
  Επικαιρότητα Επιστροφή    
Νέες εγκύκλιοι για θέματα ασφάλισης

 

Αθήνα 24.8.2011, 14:21

Νέες εγκυκλίους για θέματα ασφάλισης και ειδικότερα για την εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 41, 47 και 82 του πρόσφατου νόμου 3996/2011 «Αναμόρφωση του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας, Ρυθμίσεις θεμάτων Κοινωνικής Ασφάλισης και άλλες διατάξεις», εξέδωσε το υπουργείο Εργασίας.

Οι εγκύκλιοι αφορούν:
- Την αναγνώριση συντάξιμου χρόνου στο Δημόσιο ή σε φορέα κύριας ασφάλισης για θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος σε φορείς και τομείς επικουρικής ασφάλισης.
- Την υποχρεωτική υπαγωγή στην ασφάλιση του Τομέα Πρόνοιας Δημοσίων Υπαλλήλων του ΤΠΔΥ των επί σύμβασει αορίστου χρόνου υπαλλήλων του Δημοσίου και των ΝΠΔΔ.
- Τον επαναπροσδιορισμό των αποδοχών επί των οποίων υπολογίζεται η εισφορά και το εφάπαξ βοήθημα μετά την από 1-1-2010 κατάργηση των επιδομάτων εορτών και αδείας.
- Την καταβολή έντοκου εφάπαξ βοηθήματος για όλες τις περιπτώσεις της διαδοχικής ασφάλισης
- Την ρύθμιση θεμάτων κληρονομικού δικαιώματος του βοηθήματος για γονείς και αδελφούς/ές θανόντος ασφαλισμένου.

* Ακολουθούν τα πλήρη κείμενα των εγκυκλίων.

 

ΘΕΜΑ: Ανακοίνωση δημοσίευσης νόμου

 Σας γνωρίζουμε ότι στο Νόμο υπ΄ αρίθμ. 3996/2011 με τίτλο «Αναμόρφωση του Σώματος Επιθεωρητών Εργασίας, ρυθμίσεις θεμάτων Κοινωνικής Ασφάλισης και άλλες διατάξεις» που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 170/Α/5-8-2011 περιλαμβάνονται, μεταξύ των άλλων και οι διατάξεις του αρθ. 47 με τις οποίες προβλέπεται:

1. Η υποχρεωτική υπαγωγή στην ασφάλιση του Τομέα Πρόνοιας Δημοσίων Υπαλλήλων του ΤΠΔΥ των επί σύμβασει αορίστου χρόνου υπαλλήλων του Δημοσίου και των ΝΠΔΔ.
2. Ο επαναπροσδιορισμός των αποδοχών επί των οποίων υπολογίζεται η εισφορά και το εφάπαξ βοήθημα μετά την από 1-1-2010 κατάργηση των επιδομάτων εορτών και αδείας.
3. Η κατάργηση της δυνατότητας εξαγοράς προϋπηρεσίας καθώς
4. Η κατάργηση του διπλού τρόπου υπολογισμού του εφάπαξ βοηθήματος για τους εξερχόμενους ασφαλισμένους του Ταμείου με χρόνο ασφάλισης άνω των 28 ετών που αναφέρεται στις διατάξεις της παρ. 3 του Κεφαλαίου Β του άρθρου 85.

Ειδικότερα: 
1.  α) Με την παρ. 1 προβλέπεται η υποχρεωτική υπαγωγή στην ασφάλιση του Τομέα Πρόνοιας Δημοσίων Υπαλλήλων του ΤΠΔΥ από 1-7-2011 των επί σύμβασει αορίστου χρόνου υπαλλήλων του Δημοσίου και των ΝΠΔΔ των οποίων το μόνιμο προσωπικό υπάγεται στην ασφάλιση του Τομέα Πρόνοιας Δημοσίων Υπαλλήλων του Ταμείου, ανεξαρτήτως χρόνου πρόσληψης.
Από δε την παράγραφο 4 ρυθμίζεται ο τρόπος υπολογισμού του δικαιούμενου εφάπαξ βοηθήματος από τον Τομέα των ανωτέρω υπαλλήλων που θα συνταξιοδοτηθούν μετά την 1-1-2012.
Επίσης προβλέπεται ότι οι υπάλληλοι αυτοί εξακολουθούν να δικαιούνται και την αποζημίωση από τις υπηρεσίες τους λόγω συνταξιοδότησης, του ν. 3198/1955 (Α, 98) σε συνδυασμό με τον ν 2112/ 1920 (Α,67) το ύψος της οποίας είναι ανάλογο του χρόνου υπηρεσίας που διανύθηκε πριν την υπαγωγή τους στην ασφάλιση του ΤΠΔΥ προς τον συνολικό χρόνο υπηρεσίας
 
β) Με τις παρ. 2 και 3 καθορίζονται οι αποδοχές επί των οποίων διενεργούνται οι κρατήσεις και υπολογίζεται το εφάπαξ βοήθημα του Τομέα Πρόνοιας Δημοσίων Υπαλλήλων μετά την 1-1-2010 καθότι από της ημερομηνίας αυτής επέρχεται η κατάργηση της προβλεπόμενης εισφοράς επί των επιδομάτων εορτών και αδείας. Ωστόσο επισημαίνεται ότι κατά τον υπολογισμό του εφάπαξ βοηθήματος θα λαμβάνονται υπόψη και τα επιδόματα αυτά που κατεβλήθησαν μέχρι την 31-12-2009 για τα οποία έχουν καταβληθεί εισφορές.
Από δε την παράγραφο 5 προβλέπεται ότι εισφορές που παρακρατήθηκαν και αποδόθηκαν στο Ταμείο για τα δώρα των Χριστουγέννων και του Πάσχα και τα επιδόματα αδείας από 1-1-2010, δεν αναζητούνται.      
 
γ) Με τις παρ. 6 και 7 προβλέπεται η κατάργηση της δυνατότητας εξαγοράς προϋπηρεσίας για το Ταμείο Προνοίας Δημοσίων Υπαλλήλων. Επισημαίνεται πάντως ότι οι καταργούμενες διατάξεις εξακολουθούν να έχουν εφαρμογή για τις τακτικές εισφορές του Ταμείου, οι οποίες δεν παρακρατήθηκαν και δεν καταβλήθηκαν εμπρόθεσμα (άρθρο 3 παράγραφος 9 του β.δ/τος της 3ης/13-7-1936 (Α΄.285), όπως η παρ. 9 προστέθηκε με την παράγραφο 8 του άρθρου 57 του ν. 3518/2006). Επιπλέον όσες αιτήσεις εξαγοράς έχουν υποβληθεί στο Ταμείο μέχρι την έναρξη ισχύος του νόμου, εξετάζονται σύμφωνα με τις ισχύουσες μέχρι την ημερομηνία αυτή, διατάξεις.

2. Με την παράγραφο 3 του κεφαλαίου Β του άρθρου 85, προβλέπεται η κατάργηση των δυο τελευταίων εδαφίων της περίπτωσης α της παραγράφου 2 του άρθρου 9 του ν. 2512/97 (Α΄.138), όπως ισχύουν μετά την αντικατάστασή τους με την παρ. 4 του άρθρου 21 του ν. 3232/04 (Α΄.48) με τις οποίες προβλέπονταν η δυνατότητα διπλού τρόπου υπολογισμού του εφάπαξ βοηθήματος για τις περιπτώσεις αποχωρούντων ασφαλισμένων με 28 χρόνια ασφάλισης και άνω.

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
Γεώργιος Κουτρουμάνης

 

ΘΕΜΑ:«Aναγνώριση συντάξιμου χρόνου στο Δημόσιο ή σε φορέα κύριας ασφάλισης για θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος σε φορείς και τομείς επικουρικής ασφάλισης» (άρθρο 41 παρ. 7 του ν. 3996 /2011 – ΦΕΚ  170 Α΄).

Σας γνωρίζουμε ότι στο ΦΕΚ 170 / τεύχος Α΄ δημοσιεύτηκε ο νόμος   3996/2011 «Aναμόρφωση του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας – Ρυθμίσεις θεμάτων Κοινωνικής Ασφάλισης και άλλες διατάξεις» και συγκεκριμένα στο Μέρος Β΄ του Κεφαλαίου Α΄ αυτού  περιλαμβάνεται η διάταξη της παραγράφου 7 του άρθρου 41, με την οποία ρυθμίζονται θέματα που  αφορούν την επικουρική ασφάλιση των ασφαλισμένων στους φορείς και  τομείς επικουρικής ασφάλισης, που συνταξιοδοτούνται από το Δημόσιο ή από φορέα κύριας ασφάλισης με καθεστώς ίδιο ή εξομοιούμενο με αυτό του Δημοσίου.
Eιδικότερα, στην παράγραφο 7 του άρθρου 41 προβλέπονται, κατά εδάφιο, τα ακόλουθα:
Στο πρώτο εδάφιο ορίζεται ότι, οι ασφαλισμένοι των  φορέων και τομέων επικουρικής ασφάλισης, που συνταξιοδοτούνται από το Δημόσιο ή από φορέα κύριας ασφάλισης με καθεστώς ίδιο ή εξομοιούμενο με αυτό του Δημοσίου, καθώς και του Τομέα «ΤΕΑΠ-ΕΛΤΑ» του ΤΑΥΤΕΚΩ μπορούν να θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα και στον επικουρικό φορέα – τομέα τους,  συμπληρώνοντας τον απαιτούμενο συντάξιμο χρόνο με αναγνώριση  κάθε προϋπηρεσίας που συμπίπτει με συντάξιμο χρόνο στο Δημόσιο ή το φορέα κύριας ασφάλισής τους κατά τα οριζόμενα στις  διατάξεις του άρθρου 20 παρ. 3 και 4  του ν. 3232/2004 (Α΄ 48).
Στο δεύτερο εδάφιο προβλέπεται ότι, ο αναγνωριζόμενος χρόνος στον επικουρικό φορέα – τομέα αξιοποιείται για τη θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος με τον ίδιο τρόπο που αξιοποιείται  στο Δημόσιο ή στο φορέα κύριας ασφάλισής τους, έτσι ώστε οι ασφαλισμένοι  να θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα  και στον επικουρικό τους φορέα με τον ελάχιστο απαιτούμενο χρόνο ασφάλισης του φορέα κύριας σύνταξης με τον οποίο θεμελιώνουν δικαίωμα στον κύριο φορέα ασφάλισής τους και να συνταξιοδοτούνται ταυτόχρονα τόσο από τον φορέα  κύριας  όσο και από το φορέα επικουρικής ασφάλισης.
Επισημαίνεται ότι, η θέσπιση της  ρύθμισης αυτής, έτσι ώστε, ο  συντάξιμος χρόνος του Δημοσίου ή του φορέα κύριας ασφάλισης  που αναγνωρίζεται στον επικουρικό φορέα – τομέα, να αξιοποιείται για τη θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος με τον ίδιο τρόπο που αξιοποιείται  στο Δημόσιο ή στο φορέα κύριας ασφάλισής τους, κρίθηκε επιβεβλημένη, επειδή ο διαφορετικός τρόπος αξιοποίησης του συντάξιμου χρόνου στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους καθώς και στο ειδικό καθεστώς του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, όπου η αναγνωριζόμενη προϋπηρεσία θεωρείται ως συντάξιμος χρόνος από τότε που έλαβε χώρα η προϋπηρεσία αυτή, είχε ως αποτέλεσμα τη διαφοροποίηση του χρόνου θεμελίωσης δικαιώματος σε κύρια σύνταξη σε σχέση με το χρόνο θεμελίωσης δικαιώματος σε επικουρική σύνταξη και τη μη δυνατότητα ταυτόχρονης συνταξιοδότησης στο φορέα κύριας και επικουρικής ασφάλισης, αφού κατά τη συνταξιοδότηση δεν συνέπιπτε ο ελάχιστος απαιτούμενος χρόνος ασφάλισης του φορέα κύριας σύνταξης με αυτόν του επικουρικού φορέα.
Με το δεδομένο ότι το ΓΛΚ  αναγνωρίζει π. χ. στρατιωτική υπηρεσία ή χρόνο ιδιωτικού τομέα με εξαγορά κατά τη συνταξιοδότηση και τα θεωρεί ως συντάξιμο χρόνο από τότε που έλαβε χώρα η στρατιωτική υπηρεσία ή η προϋπηρεσία και όχι μόνον από την εξαγορά και ολοσχερή εξόφληση τους και εξής, είναι προφανές ότι μετά την παραπάνω ρύθμιση και στον επικουρικό φορέα-τομέα  οι εν λόγω αναγνωριζόμενοι χρόνοι θα αξιοποιούνται με τον ίδιο τρόπο ώστε να  πληρούνται οι ελάχιστες προυποθέσεις θεμελίωσης συνταξιοδοτικού δικαιώματος και στον επικουρικό φορέα και να καθίσταται δυνατή η σύγχρονη λήψη κύριας και επικουρικής σύνταξης.
Σημειώνεται ότι, το πεδίο εφαρμογής της εν λόγω διάταξης αφορά το ΤΕΑΔΥ και τους  Τομείς του «ΤΕΑΠΟΚΑ» και «ΤΑΔΚΥ», τους  Τομείς   «ΤΕΑΥΑΠ», «ΤΕΑΕΧ» ΚΑΙ «ΤΕΑΥΠΣ»  του ΤΕΑΠΑΣΑ, καθώς και τον Τομέα «ΤΕΑΠ-ΕΛΤΑ» του ΤΑΥΤΕΚΩ, στους
 οποίους έχουν εφαρμογή οι  διατάξεις του άρθρου 20 παρ.3 και 4 του ν.3232/2004  με βάση τις οποίες οι ασφαλισμένοι των φορέων – τομέων αυτών αναγνωρίζουν κάθε προϋπηρεσία που συμπίπτει με συντάξιμο χρόνο στο Δημόσιο ή το φορέα κύριας ασφάλισης τους, ώστε να θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα και στον επικουρικό φορέα με τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης του κύριου φορέα (άρθρο 53 ν.2084/1992).
Εξυπακούεται ότι, οι προαναφερόμενες ρυθμίσεις δεν έχουν εφαρμογή στους ασφαλισμένους που συνταξιοδοτούνται με τις προυποθέσεις του κοινού καθεστώτος του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ,  αφού η έκταση εφαρμογής των προαναφερόμενων διατάξεων   του άρθρου 20 του ν.3232/2004 αφορά μόνον  τους ασφαλισμένους των  φορέων και τομέων επικουρικής ασφάλισης, που συνταξιοδοτούνται από το Δημόσιο ή από φορέα κύριας ασφάλισης με καθεστώς ίδιο ή εξομοιούμενο με αυτό του Δημοσίου.
Στο τρίτο εδάφιο προβλέπεται ότι, η αναγνώριση του εν λόγω συντάξιμου χρόνου πραγματοποιείται  με απόφαση του φορέα – τομέα,  μετά από αίτηση του ενδιαφερομένου, η οποία υποβάλλεται απαραίτητα μέχρι την έκδοση της πράξης συνταξιοδότησης από τον  αρμόδιο φορέα –τομέα επικουρικής ασφάλισης.
  Στο τέταρτο  εδάφιο ορίζεται ότι, η ρύθμιση αυτή που  ισχύει από 5-8-2011 θα έχει εφαρμογή και σε αιτήσεις συνταξιοδότησης, που έχουν υποβληθεί ήδη στις αρμόδιες υπηρεσίες των φορέων – τομέων για τις οποίες όμως μέχρι την προαναφερόμενη ημερομηνία  έναρξης ισχύος της διάταξης αυτής δεν  έχει εκδοθεί συνταξιοδοτική απόφαση.
Τέλος, παρακαλούμε τις  υπηρεσίες των φορέων – τομέων για την άμεση εφαρμογή των ανωτέρω και είμαστε στη διάθεσή σας για την παροχή οποιασδήποτε πληροφορίας ή διευκρίνισης  που αφορά την υλοποίηση των  εν λόγω διατάξεων.

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
Γεώργιος Κουτρουμάνης

 

ΘΕΜΑ : Ανακοίνωση δημοσίευσης νόμου
 
Σας γνωρίζουμε ότι στο Νόμο υπ΄ αρίθμ. 3996/2011 με τίτλο «Αναμόρφωση του Σώματος Επιθεωρητών Εργασίας, ρυθμίσεις θεμάτων Κοινωνικής Ασφάλισης και άλλες διατάξεις» που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 170/Α/5-8-2011 περιλαμβάνονται, μεταξύ των άλλων:
Oι διατάξεις της παραγράφου 1 του αρθ. 82 με τις οποίες προβλέπεται ότι το εφάπαξ βοήθημα θα καταβάλλεται έντοκο για όλες τις περιπτώσεις της διαδοχικής ασφάλισης καθώς και οι διατάξεις των παρ. 2.α. και 2.β. του αρθ. 82 με τις οποίες ρυθμίζονται θέματα κληρονομικού δικαιώματος του βοηθήματος για γονείς και αδελφούς/ές θανόντος ασφαλισμένου.

Ειδικότερα:  
1) Με τις διατάξεις της παραγράφου 1 του αρθ. 82 προβλέπεται ότι το εφάπαξ βοήθημα καταβάλλεται έντοκο (με ανατοκισμό) για όλες τις περιπτώσεις που ο ασφαλισμένος έχει υπαχθεί κατά την διάρκεια του εργασιακού του βίου σε ένα ή περισσότερους φορείς που καταβάλουν εφάπαξ βοήθημα είτε θεμελιώνει αυτοτελές δικαίωμα είτε δικαίωμα με την διαδοχική ασφάλιση.
Επίσης τίθεται ασφαλιστική δικλείδα προκειμένου το αναλογούν εφάπαξ βοήθημα από κάθε φορέα, λογαριασμό, κλάδο, ή τομέα προνοίας να μην είναι μεγαλύτερο από εκείνο που θα ελάμβανε ο ασφαλισμένος με τις ισχύουσες διατάξεις του οικείου φορέα λογαριασμού, κλάδου, ή τομέα προνοίας κατά τον χρόνο συνταξιοδότησής του και με τα ίδια χρόνια ασφάλισής του σε αυτόν.

2. Με τις παρ. 2 α και β του αρθ. 82 προβλέπεται η καταβολή του εφάπαξ βοηθήματος στους γονείς, αδελφούς/ές του θανόντος ασφαλισμένου, κατά το ποσοστό του κληρονομικού τους δικαιώματος, εφόσον ο θανών είχε τουλάχιστον εικοσαετή ασφάλιση στον οικείο φορέα πρόνοιας (ή διαδοχικά σε περισσότερους του ενός φορείς) και δεν υπάρχουν πρόσωπα που να δικαιούνται το εφάπαξ βοήθημα.

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
Γεώργιος Κουτρουμάνης

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 Επιστροφή  Κορυφή σελίδας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη. Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.

 

 

[Αρχική σελίδα]  [Αγορά Εργασίας]  [Επιχειρηματικότητα]  [Προσλήψεις στο Δημόσιο]  [Εκπαίδευση]  [Σεμινάρια]  [Νομοθεσία]  [Βιβλία]
Διεύθυνση: Λ. Ριανκούρ 73, 11524 Αθήνα, email: info@proslipsis.gr , Τηλ: 6949244434
©  2004-2021  proslipsis.gr, All rights reserved