ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΗΣ PROSLIPSIS.GR
Μάθετε πρώτοι τα νέα ...

  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

 
Βάλτε Αγγελία      Δείτε Αγγελίες      Newsletters       
  Επικοινωνία     
 
 
 
 
 
 
 
 



 
  Επικαιρότητα Επιστροφή    
Bill Grueskin: Η τεχνολογία αλλάζει ΜΜΕ και δημοσιογραφία

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Αθήνα 16.1.2012, 21.14

Η ψηφιακή επανάσταση έχει δώσει τη δυνατότητα σε δημοσιογράφους και τους οργανισμούς τους να αποκτήσουν παγκόσμιο ακροατήριο, αλλά ταυτόχρονα έχει υπονομεύσει το παλαιό, τοπικό μοντέλο πάνω στο οποίο βασίστηκαν τα ΜΜΕ: εφημερίδες, τηλεόραση και ράδιο. Ομως μια ουσιαστική αλλαγή μοντέλου συμβαίνει κάθε μερικές δεκαετίες στα ΜΜΕ. Απλά και τώρα θα προσαρμοστούν και θα αλλάξουν.

Οι διαπιστώσεις ανήκουν στον Bill Grueskin, πρώην Διευθυντή της Wall Street Journal Online και νυν κοσμήτορα της Σχολής Μεταπτυχιακών Σπουδών Δημοσιογραφίας του Columbia University των ΗΠΑ, ο οποίος μίλησε σήμερα ενώπιον πολυπληθούς ακροατηρίου στη βιβλιοθήκη του DEREE (The American College of Greece), στην Αγία Παρασκευή, με θέμα "Η Δημοσιογραφία στην Εποχή των New Media".

Ο κ. Grueskin ανέλυσε την επιρροή του Ιντερνετ και των social media στη δημοσιογραφία καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι σήμερα αναπόσπαστο κομμάτι της δημοσιογραφικής δουλειάς, ο αυθορμητισμός τους όμως πολλές φορές συγκρούεται με την ανάγκη για σωστή επιμέλεια μιας είδησης και εισάγουν ένα είδος αναρχίας στην πληροφόρηση.

Παρατήρησε, ότι οι παραδοσιακοί δημοσιογραφικοί οργανισμοί ενθαρρύνουν τους δημοσιογράφους να χρησιμοποιούν τα social media (όπως το Twitter και το Facebook) για να οδηγούν αναγνώστες στις ιστοσελίδες τους, αλλά ταυτόχρονα χάνουν τον έλεγχο της πληροφορίας η οποία διαδίδεται ανεπεξέργαστη και σε ελάχιστο χρόνο.

Ταυτόχρονα, ο δημοσιογράφος στην εποχή των social media αποκτά δική του ταυτότητα και αυτό σημαίνει ότι πλέον αποκτά δικό του ακροατήριο που μπορεί να το μεταφέρει από μέσο σε μέσο. Σήμερα, που η αναγνωσιμότητα είναι μετρήσιμη online, οι δημοσιογράφοι ενδιαφέρονται πολύ για να δημιουργήσουν δικό τους ακροατήριο, ενώ παλαιότερα η αναγνωσιμότητα θεωρείτο αποτέλεσμα συλλογικής προσπάθειας.

Από την άλλη πλευρά, διακινούνται τόσες πολλές ειδήσεις καθημερινά μέσω των social media που πολλές φορές είναι δύσκολο ακόμα και για ένα δημοσιογράφο να ξεχωρίσει τί είναι αξιόπιστο και τι όχι. Σήμερα το Columbia Journalism School έχει ειδικότητα “Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Δημοσιογραφίας” ακριβώς για να αναπτυχθούν τέτοια εργαλεία αξιολόγησης.

«Πριν από 15 περίπου χρόνια, οι εφημερίδες αποφάσισαν να προσφέρουν το περιεχόμενό τους δωρεάν online. Τώρα που αισθάνονται την ανάγκη να χρεώσουν, οι καταναλωτές είναι απρόθυμοι να πληρώσουν», είπε ο κ. Grueskin αναφερόμενος στις προκλήσεις της δημοσιογραφίας στην εποχή των ψηφιακών μέσων.

Συγρόνως ανέδειξε ως ένα από τα πλέον επιτυχημένα οικονομικά ενημερωτικά μοντέλα online το “intelligent aggregation”, όπου δημοσιογραφικά site (ακόμα και αυτά με δική τους παραγωγή ειδήσεων) φιλτράρουν και παρουσιάζουν τα σημαντικότερα νέα από όλο το web.

Καταλήγοντας, ο κ. Grueskin παρατήρησε ότι όπως και στο marketing, έτσι και στη δημοσιογραφία, το Ιντερνετ δίνει περισσότερη δύναμη στον καταναλωτή. Η δημοσιογραφία και τα ΜΜΕ σταδιακά θα προσαρμοστούν στη νέα πραγματικότητα, αποφάνθηκε.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 Επιστροφή  Κορυφή σελίδας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη. Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.

 

 

[Αρχική σελίδα]  [Αγορά Εργασίας]  [Επιχειρηματικότητα]  [Προσλήψεις στο Δημόσιο]  [Εκπαίδευση]  [Σεμινάρια]  [Νομοθεσία]  [Βιβλία]
Διεύθυνση: Λ. Ριανκούρ 73, 11524 Αθήνα, email: info@proslipsis.gr , Τηλ: 6949244434
©  2004-2021  proslipsis.gr, All rights reserved