Αθήνα 12.2.2013, 23:16
«Εκπαιδευτικά μονοπάτια στο Διαδίκτυο» είναι ο τίτλος ενός νέου οδηγού ασφαλούς πλοήγησης στο διαδίκτυο η Δράση Saferinternet.gr του Ελληνικού Κέντρους Ασφαλούς Διαδικτύου, που απευθύνεται σε γονείς και κηδεμόνες.
Ο Οδηγός εκδόθηκε με αφορμή τον πρώτο επετειακό (10ετή) εορτασμό για την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου, που εορτάστηκε στις 5 Φεβρουαρίου. Είναι γραμμένος σε απλή γλώσσα και παρουσιάζει προτάσεις προσέγγισης οκτώ συχνών περιστατικών αναφορικά με τη χρήση του Διαδικτύου, που θα βοηθήσουν τους γονείς και τους κηδεμόνες ανήλικων παιδιών να στρέψουν τα παιδιά τους σε μια πιο υπεύθυνη διαδικτυακή συμπεριφορά.
Κάθε περίπτωση περιγράφει: - ένα σύντομο περιστατικό που περιλαμβάνει ένα γονέα και έναν ανήλικο σε μια συγκεκριμένη περίπτωση χρήσης του Διαδικτύου. Κάθε περιστατικό αναδεικνύει συγκεκριμένες ανάγκες, κίνητρα και συναισθήματα που κρύβονται πίσω από τη χρήση του Διαδικτύου από τους ανηλίκους. - μια ερμηνεία της περίπτωσης που περιγράφει το περιστατικό, με έμφαση στο ρόλο που διαδραματίζουν τα άτομα που εμπλέκονται, τη δυναμική των σχέσεων και τα προβλήματα που ενδεχομένως προκύπτουν. - μια πρόταση προσέγγισης του περιστατικού αναδεικνύοντας τρόπους με τους οποίους ένας γονέας μπορεί να αντιμετωπίσει μια αντίστοιχη κατάσταση από εκπαιδευτικής άποψης, και που αποκαλούμε «εκπαιδευτικό μονοπάτι».
Ο οδηγός απευθύνεται στους γονείς και τους κηδεμόνες ανηλίκων που: - επιθυμούν να κατανοήσουν καλύτερα τους λόγους που τα παιδιά τους δαπανούν τόσες πολλές ώρες στο Διαδίκτυο, καθώς και το ρόλο που παίζει η τεχνολογία στη ζωή τους. - δεν είναι αρκετά εξοικειωμένοι με το Διαδίκτυο όσο τα παιδιά τους και περιορίζουν το γονικό τους ρόλο στο να απαγορεύουν ή να περιορίζουν τη χρήση αυτής της τεχνολογίας. - γνωρίζουν πώς να χρησιμοποιούν τις νέες τεχνολογίες, αλλά υπερεκτιμούν το επίπεδο ωριμότητας και επίγνωσης των παιδιών τους, με αποτέλεσμα να παραμελούν την ανάγκη των παιδιών για καθοδήγηση. - θεωρούν ότι οι νέες τεχνολογίες είναι πιθανώς βλαβερές για τα παιδιά τους και πηγή προβλημάτων που στη δική τους εφηβεία ήταν λιγότερο συχνά, όπως η απομόνωση και η εξάρτηση.
Οι προτάσεις που παρουσιάζονται στον οδηγό απορρέουν από τις εμπειρίες του Saferinternet.gr, τις οποίες ο καθένας καλείται να ερμηνεύσει βάσει των δικών του βιωμάτων και να τις προσαρμόσει αναλόγως, δημιουργώντας το δικό του «εκπαιδευτικό μονοπάτι» που θα ακολουθήσει για τα παιδιά του. Ένας προτεινόμενος τρόπος αξιοποίησης των «εκπαιδευτικών μονοπατιών» είναι η ανταλλαγή απόψεων και εμπειριών με άλλους γονείς, ή η αντιμετώπισή τους ως «ιδέες» που χρήζουν του στοχασμού μας και που θα μας βοηθήσουν να προβληματιστούμε με θετικό τρόπο στην καθοδήγηση των παιδιών μας.
O οδηγός είναι αναρτημένος στη διεύθυνση http://www.saferinternet.gr/index.php?parentobjId=Page15. Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνείτε με: Δρ. Βερόνικα Σαμαρά, Συντονίστρια του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου, κιν.: 6948 729493.
|