Αθήνα 9.10.2013, 19:22
Νέα όρια χρόνου πτήσης των πιλότων και του πληρώματος των αεροσκαφών θα πρέπει τώρα να εγκρίνει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, καθώς το ψήφισμα που ζητούσε την απόσυρση των μέτρων αυτών καταψηφίστηκε από την ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου την Τέταρτη.
Δεν αλλάζει το γεγονός ότι κάθε εθνική ρυθμιστική αρχή ασφαλείας υποστήριξε αυτά τα μέτρα, δήλωσε ο Πρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού, Brian Simpson (Σοσιαλιστές, ΗΒ), αναφερόμενος στην έλλειψη εμπιστοσύνης που εξέφρασαν ορισμένα μέλη για τα προτεινόμενα μέτρα στη συζήτηση πριν από την ψηφοφορία.
Η ψήφος του Κοινοβουλίου δείχνει ότι δεν αντιτίθεται στα μέτρα της Επιτροπής σχετικά με τους περιορισμούς του χρόνου πτήσης που αποσκοπούν στη βελτίωση της ασφάλειας εξασφαλίζοντας παράλληλα ότι οι πιλότοι και το πλήρωμα θαλάμου βρίσκονται στα σωστά επίπεδα ετοιμότητας κατά τη διάρκεια αεροπορικών δραστηριοτήτων.
Το σχέδιο μέτρων της Επιτροπής έχει ως στόχο τη βελτίωση των υφιστάμενων μέτρων περιορισμού της διάρκειας πτήσης, μεταξύ άλλων, περιορίζοντας τις νυχτερινές πτήσεις σε διάρκεια 11 ωρών, προσθέτοντας όρια για το χρόνο πτήσης για 12 συνεχόμενους μήνες, και προσθέτοντας περιόδους ανάπαυσης για την αντιμετώπιση συσσωρευμένης κόπωσης μετά από παρατεταμένες πτήσεις καθώς και στην περίπτωση διασπασμένων δρομολογίων.
Η ανώτατη συνδυασμένη διάρκεια των χρονικών περιόδων σε κατάσταση διαθεσιμότητας (standby) και των χρονικών περιόδων υπηρεσίας εν ώρα πτήσης δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τις 16 ώρες.
Το Κοινοβούλιο μπορεί, σύμφωνα με τη διαδικασία "επιτροπολογίας" για την εκτέλεση μέτρων, να απορρίψει το σχέδιο εκτελεστικών μέτρων, αλλά όχι να το τροποποιήσει. |