Proslipsis.gr | Αθήνα 28.12.2017, 03:00
Πρόγραμμα αποϊδρυματοποίησης ατόμων με αναπηρία για το παράρτημα ΑΜΕΑ Λεχαινών του Κέντρου Κοινωνικής Πρόνοιας Δυτικής Ελλάδας και στα παραρτήματα ΑΜΕΑ του Κέντρου Κοινωνικής Πρόνοιας Αττικής, εκπόνησαν τα συναρμόδια υπουργεία Εργασίας και Οικονομικών.
Σκοπός της σχετικής απόφασης είναι η οργάνωση και λειτουργία Δομών, Δράσεων και Προγραμμάτων αποϊδρυματοποίησης ατόμων με αναπηρία που φιλοξενούνται στο παράρτημα ΑΜΕΑ Λεχαινών του Κέντρου Κοινωνικής Πρόνοιας Δυτικής Ελλάδας και στα παραρτήματα ΑΜΕΑ του Κέντρου Κοινωνικής Πρόνοιας Αττικής και ειδικότερα η μεταστέγαση όλων των φιλοξενουμένων και η διαβίωσή τους σε ασφαλή και υποστηρικτική δομή ή σε δομή οικογενειακού τύπου ή η επιστροφή στην οικογένεια με ταυτόχρονη υποστήριξή τους από το πρόγραμμα.
* Ακολουθεί η σχετική απόφαση.
ΑΠΟΦΑΣΗ Αριθμ. οικ. 60135/1579 (3) Πρόγραμμα «Αποϊδρυματοποίηση ατόμων με αναπηρία».
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ - ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Έχοντας υπόψη: 1. Τις διατάξεις του άρθρου ενδέκατου του ν. 4506/2017 Ανανέωση - τροποποίηση -κωδικοποίηση της σύμβασης περί «παροχής ειδικής άδειας εκμετάλλευσης του απο- κλειστικού δικαιώματος του Ελληνικού Δημοσίου στη πρόσβαση και χρήση της ονομαστικής θέσης των 39ο ανατολικώς επί της τροχιάς των τεχνητών γεωστατικών δορυφόρων της Γης και των συσχετισμένων αυτής ρα- διοσυχνοτήτων τηλεπικοινωνίας διά της κατασκευής, εκτόξευσης, λειτουργίας και εμπορικής εκμετάλλευσης ενός συστήματος δορυφορικών τηλεπικοινωνιών πανελ- λήνιας και διασυνοριακής εμβέλειας υπό την επωνυμία: ΕΛΛΑΣ SAT (HELLAS SAT) και άλλες διατάξεις» (Α΄ 191). 2. Τις διατάξεις του άρθρου 90 του «Κώδικα Νομοθεσί- ας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα» που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (Α΄ 98). 3. Τις διατάξεις του ν. 4270/2014 «Αρχές δημοσιονομι- κής διαχείρισης και εποπτείας (ενσωμάτωση της Οδηγί- ας 2011/85/ΕΕ)-δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις» (Α΄ 143). 4. Τις διατάξεις των παραγράφων 4 και 5 του άρθρου 6 του ν. 3920/2011 (Α΄ 33), όπως τροποποιήθηκαν με τις διατάξεις του άρθρου 18 του ν. 4337/2015 «Μέτρα για την εφαρμογή της συμφωνίας δημοσιονομικών στόχων και δημοσιονομικών στόχων και διαρθρωτικών μεταρ- ρυθμίσεων» (Α΄ 129). 5. Τις διατάξεις του π.δ. 80/2016 «Ανάληψη υποχρεώ- σεων από τους Διατάκτες» (Α΄ 145). 6. Τις διατάξεις του π.δ. 134/2017 «Οργανισμός Υπουρ- γείου Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης» (Α΄168). 7. Το π.δ. 73/2015 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυ- βέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α΄ 116). 8. Την αριθμ. Υ29/8-10-2015 απόφαση του Πρωθυ- πουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών Γεώργιο Χουλιαράκη» (Β΄ 2168). 9. Την αριθμ. Υ28/8-10-2015 απόφαση του Πρωθυ- πουργού «Ανάθεση Αρμοδιοτήτων στην Αναπληρώτρια Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνι- κής Αλληλεγγύης Θεανώ Φωτίου» (Β΄ 2168), όπως τρο- ποποιήθηκε με την αριθμ. Υ70/11-11-2015 απόφαση του Πρωθυπουργού (Β΄ 2441) και με την αριθμ. Υ43/3-5-2017 απόφαση του Πρωθυπουργού (Β΄ 1510). 10. Την υπ’ αριθμ. πρωτ. 60119/11833/15.12.2017 και 60116/11830/15.12.2017 απόφαση δέσμευσης πίστωσης. 11. Την υπ’ αριθμ. πρωτ. 59557/687 εισηγητική έκθεση της προϊσταμένης της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφά- λισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης. 12. Το γεγονός ότι, από τις διατάξεις της παρούσας προκαλείται κατά το τρέχον οικονομικό έτος, σε βάρος του τακτικού προϋπολογισμού δαπάνη, δέκα πέντε εκα- τομμυρίων ευρώ (15.000.000 €), για την οποία έχει εγ- γραφεί πίστωση στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλλη- λεγγύης (Ε.Φ.33-220 ΚΑΕ 2349), αποφασίζουμε:
Άρθρο 1 Σκοπός Σκοπός της απόφασης αυτής είναι η οργάνωση και λει- τουργία Δομών, Δράσεων και Προγραμμάτων αποϊδρυ- ματοποίησης ατόμων με αναπηρία που φιλοξενούνται στο παράρτημα ΑΜΕΑ Λεχαινών του Κέντρου Κοινωνικής Πρόνοιας Δυτικής Ελλάδας και στα παραρτήματα ΑΜΕΑ του Κέντρου Κοινωνικής Πρόνοιας Αττικής και ειδικότερα η μεταστέγαση όλων των φιλοξενουμένων και η διαβίω- σή τους σε ασφαλή και υποστηρικτική δομή ή σε δομή οικογενειακού τύπου ή η επιστροφή στην οικογένεια με ταυτόχρονη υποστήριξή τους από το πρόγραμμα.
Άρθρο 2 Δομές - Δράσεις- Προγράμματα Η αποϊδρυματοποίηση και η πρόληψη της περιλαμ- βάνει την ανάπτυξη δομών φιλοξενίας των ατόμων με αναπηρία, την ανάπτυξη πιλοτικού προγράμματος επαγ- γελματικής αναδοχής, την ανάπτυξη μονάδας βραχείας υποδομής ατόμων με αναπηρία, τη δημιουργία κινητής μονάδας παροχής υποστηρικτικών υπηρεσιών σε οικο- γένειες με άτομα με αναπηρία είτε βιολογικές, είτε θε- τές, είτε ανάδοχες, την ανάπτυξη κέντρων δημιουργικής απασχόλησης και τη δημιουργία κέντρων ημέρας για άτομα με αναπηρία.
Άρθρο 3 Φορείς Υλοποίησης Στο Κέντρο Κοινωνικής Πρόνοιας Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας (ΚΚΠΠΔΕ) και στο Κέντρο Κοινωνικής Πρόνοιας Περιφέρειας Αττικής (ΚΚΠΠΑ) ανατίθεται η υλοποίηση των ως άνω δομών, δράσεων και προγραμμάτων. Οι φο- ρείς δύνανται να αναθέτουν με διαδικασίες διαγωνισμού σε άλλους φορείς την εκτέλεση συγκεκριμένων υποέρ- γων ή δράσεων του προγράμματος και να καλύπτουν τις ανάγκες σε προσωπικό με σύναψη συμβάσεων παροχής υπηρεσιών με φυσικά ή νομικά πρόσωπα ακολουθώντας τις διαδικασίες σύναψης σύμβασης του ν. 4412/2016, ή με πρόσληψη επικουρικού προσωπικού δυνάμει ειδικών διατάξεων. Proslipsis.gr
Άρθρο 4 Υποχρεώσεις Φορέων Οι Φορείς οφείλουν να παρέχουν κατά περίπτωση απαραίτητες υπηρεσίες υποστήριξης που εξασφαλίζουν: 1.α. Άνετη και ασφαλή διαμονή. β. Υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή. γ. Μέριμνα για την συνεχή ιατρική φροντίδα των φι- λοξενουμένων. δ. Μέριμνα για την εισαγωγή σε νοσηλευτικό ίδρυμα όποτε παρίσταται ανάγκη. ε. Μέριμνα για την κατάλληλη ψυχαγωγία και την συμ- μετοχή των φιλοξενουμένων σε κατάλληλες κοινωνικές εκδηλώσεις. στ. Διαρκή φροντίδα αγωγής για την αξιοποίηση και διατήρηση στο μέγιστο δυνατό βαθμό, των προσωπικών δεξιοτήτων και ικανοτήτων των φιλοξενουμένων ώστε να επιτυγχάνεται ο βέλτιστος βαθμός αυτονομίας, ανά- πτυξης της προσωπικότητας και άνετης παρουσίας στο κοινωνικό περιβάλλον. ζ. Επαγγελματική ή Βραχύχρονη Αναδοχή από ειδικά πιστοποιημένες και εκπαιδευμένες οικογένειες που πέ- ραν της ποιοτικής φροντίδας υποστηρίζουν ατομικευ- μένο θεραπευτικό σχέδιο. η. Βραχεία παραμονή υποστήριξης ατόμων με ανα- πηρία. θ. Κινητές Μονάδες Υποστήριξης Οικογενειών ή ατό- μων με αναπηρία. ι. Δημιουργική απασχόληση παιδιών/ατόμων με ανα- πηρία, τη κοινωνική ένταξή τους, τη στήριξη των οικο- γενειών τους και τη βελτίωση της ποιότητας της ζωής των ιδίων και των οικογενειών τους. 2. Οι Φορείς οφείλουν να παρέχουν τις υπηρεσίες υπο- στήριξης σε συνεχή βάση. 3. Οι Φορείς υποχρεούνται να ενημερώνουν τις οικογέ- νειες ή τους δικαστικούς συμπαραστάτες των φιλοξενου- μένων αναφορικά με τη διαβίωσή τους και να επιζητούν τη συνεργασία τους. 4. Οι Φορείς υποχρεούνται στην τήρηση διακριτού φακέλου με όλα τα στοιχεία οικονομικού και φυσικού αντικειμένου υλοποίησης του προγράμματος καθώς και στην παροχή όλων των εγγράφων, δικαιολογητικών ή στοιχείων εκτέλεσης του προγράμματος στην Επιτρο- πή Παρακολούθησης του άρθρου 6 και στις υπηρεσίες του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης. Proslipsis.gr
Άρθρο 5 Εποπτεία 1. Η γενική εποπτεία ως προς την ποιότητα και την επιστημονική επάρκεια του προγράμματος ανατίθεται σε πενταμελή Επιτροπή Εποπτείας αποτελούμενη από τον Γενικό Γραμματέα Κοινωνικής Αλληλεγγύης, τον Γενικό Διευθυντή Κοινωνικής Αλληλεγγύης, τον Πρόεδρο του ΚΚΠΠΔΕ, τον Πρόεδρο του ΚΚΠΠΑ και τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Πολιτικών ΑΜΕΑ της Γενικής Διεύθυνσης Κοινωνικής Αλληλεγγύης 2. Η Επιτροπή Εποπτείας δύναται να συνεπικουρείται στο έργο της από ειδικούς επιστήμονες, εμπειρογνώ- μονες, ερευνητικά κέντρα της ημεδαπής ή αλλοδαπής.
Άρθρο 6 Παρακολούθηση του προγράμματος 1. Για την παρακολούθηση της ορθής υλοποίησης του προγράμματος συγκροτείται πενταμελής Επιτροπή Παρακολούθησης, η οποία απαρτίζεται από δύο υπαλ- λήλους από κάθε φορέα υλοποίησης του άρθρου 3 και έναν υπάλληλο της Γενικής Γραμματείας Κοινωνικής Αλ- ληλεγγύης. 2. Η Επιτροπή Παρακολούθησης είναι υπεύθυνη για τη συστηματική παρακολούθηση της υλοποίησης του προγράμματος, τη σύνταξη εξαμηνιαίων αναφορών προόδου του οικονομικού και φυσικού αντικειμένου καθώς και τη σύνταξη της έκθεσης ολοκλήρωσης του προγράμματος. Όλες οι αναφορές υποβάλλονται στους φορείς υλοποίησης και στη Γενική Διεύθυνση Κοινωνικής Αλληλεγγύης. 3. Η Επιτροπή Παρακολούθησης δύναται να διενεργεί τακτικούς ή έκτακτους ελέγχους στις εγκαταστάσεις που πραγματοποιείται το πρόγραμμα για την επαλήθευση της προόδου υλοποίησης του σύμφωνα με σχέδιο δρά- σεων του προγράμματος.
Άρθρο 7 Χρηματοδότηση του Προγράμματος 1. Για την υλοποίηση του Προγράμματος, χρηματο- δοτοτουνται οι φορείς υλοποίησης του άρθρου 3 με το αντίστοιχα ποσά: Φορέας - Ποσό Χρηματοδότησης (ευρώ) Κέντρο Κοινωνικής Πρόνοιας Δυτικής Ελλάδας 8.400.000 Κέντρο Κοινωνικής Πρόνοιας Περιφέρειας Αττικής 6.600.000 ΣΥΝΟΛΟ 15.000.000 2. Η χρηματοδότηση καλύπτει το κόστος υλοποίησης του προγράμματος για την περίοδο 2018-2020 για τις δράσεις που αναλαμβάνει ο κάθε φορέας σύμφωνα με τους πίνακες 1 και 2 που επισυνάπτονται. Πίνακας 1: Κέντρο Κοινωνικής Πρόνοιας Δυτικής Ελλάδας α/α Περιγραφή δράσεων Ποσό (ευρώ) 1. Ενέργειες μετάβασης 1.250.000 2. Ανάπτυξη εναλλακτικών υπηρεσιών φιλοξενίας σε σπίτια, αναδοχές κ.λπ. 6.650.000 3. Ενέργειες πρόληψης και υπηρεσίες εμπειρογνωμόνων 500.000 ΣΥΝΟΛΟ 8.400.000 Proslipsis.gr Πίνακας 2: Κέντρο Κοινωνικής Πρόνοιας Περιφέρειας Αττικής α/α Περιγραφή δράσεων Ποσό (ευρώ) 1. Ενέργειες μετάβασης 500.000 2. Διαχείριση προγράμματος 550.000 3. Ανάπτυξη εναλλακτικών υπηρεσιών φιλοξενίας σε σπίτια, αναδοχές κ.λπ. 5.300.000 4. Ενέργειες πρόληψης και υπηρεσίες εμπειρογνωμόνων 250.000 ΣΥΝΟΛΟ 6.600.000 3. Το συνολικό ποσό για τη χρηματοδότηση του προ- γράμματος καταβάλλεται εντός του 2017 και κατατίθεται σε λογαριασμό ταμειακής διαχείρισης της Τραπέζης της Ελλάδος, του κάθε φορέα υλοποίησης. Η κίνηση του λο- γαριασμού παρακολουθείται διακριτά από τις υπηρεσίες των φορέων υλοποίησης και οι πληρωμές για την υλοποί- ηση του προγράμματος πρέπει να αποδεικνύονται μέσω της κίνησης του τραπεζικού λογαριασμού. 4. Πριν από την έναρξη υλοποίησης του προγράμ- ματος, οι φορείς υλοποίησης του άρθρου 3 μετά από σύμφωνη γνώμη της Επιτροπής Εποπτείας, καταρτίζουν και υποβάλλουν στα οικεία Διοικητικά Συμβούλια των φορέων, το αναλυτικό σχέδιο δράσεων του προγράμ- ματος, στο οποίο αναλύονται οι επί μέρους ενέργειες, η αντίστοιχη δαπάνη των ενεργειών που βαρύνει τον κάθε φορέα και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησής τους. 5. Μετά από απόφαση των Διοικητικών Συμβουλίων των φορέων, υποβάλλεται τεκμηριωμένο αίτημα στο Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινω- νικής Αλληλεγγύης για την έγκριση χρήσης διαθεσίμων από τους τηρούμενους λογαριασμούς του προγράμμα- τος στην Τράπεζα της Ελλάδος, η οποία επιτρέπεται μετά από απόφαση του Υπουργού Οικονομικών. 6. Το αναλυτικό σχέδιο δράσεων του προγράμματος και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησής του, δύνανται να επικαιροποιείται από τους φορείς υλοποίησης μετά από σύμφωνη γνώμη της Επιτροπής Εποπτείας, ενημερώνο- ντας τις υπηρεσίες του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και του Υπουρ- γείου Οικονομικών. 7. Οι δαπάνες για την υλοποίηση του προγράμματος και των επί μέρους ενεργειών εγγράφονται στον προϋ- πολογισμό εκάστου φορέα, στους αντίστοιχους Κωδι- κούς Αριθμούς Εξόδων και παρακολοθούνται διακριτά. 8. Εντός έξι μηνών από την ολοκλήρωση του προγράμ- ματος, συντάσσεται έκθεση από την Επιτροπή Παρακο- λούθησης, με τα απολογιστικά στοιχεία του οικονομικού και φυσικού αντικειμένου του προγράμματος, προκει- μένου να επιστραφούν τυχόν αδιάθετοι πόροι είτε στο τακτικό αποθεματικό είτε σε ειδικό κωδικό του κρατικού προϋπολογισμού.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 15 Δεκεμβρίου 2017
Οι Υπουργοί Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης ΕΥΤΥΧΙΑ ΑΧΤΣΙΟΓΛΟΥ
Αναπληρώτρια Υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης ΘΕΑΝΩ ΦΩΤΙΟΥ
Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΧΟΥΛΙΑΡΑΚΗΣ
|