Proslipsis.gr | Αθήνα 20.3.2018, 18:57
Ένα κείμενο με τίτλο «Διακήρυξη της Αθήνας» υπέγραψαν οι χώρες μέλη του ΟΟΣΑ και δέκα ακόμα χώρες μη μέλη, που συμμετείχαν στη Σύνοδο του Οργανισμού στις 19 και 20 Μαρτίου 2019 στην Αθήνα.
Πρόκειται για τις κατευθυντήριες αρχές του Οργανισμού «για την οικοδόμηση ενός καλύτερου μέλλοντος για τις περιφέρειες, πόλεις και αγροτικές περιοχές».
* Ακολουθεί το κείμενο της διακήρυξης.
ΔΙΑΚΗΡΥΞΗΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣΗ ΕΝΟΣ ΚΑΛΥΤΕΡΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ, ΠΟΛΕΙΣ ΚΑΙ ΑΓΡΟΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ
1. ΕΜΕΙΣ, ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΚΑΙ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΙ της [Αργεντινής], Αυστραλίας, Αυστρίας, Βελγίου, [Βραζιλίας], [Βουλγαρίας], Καναδά, Χιλής, [Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας], [Κολομβίας], [Κόστα Ρίκα], Δημοκρατίας της Τσεχίας, Δανίας, Εσθονίας, Φινλανδίας, Γαλλίας, Γερμανίας, Ελλάδας,Ουγγαρίας, Ισλανδίας, [Ινδίας], [Ινδονησίας], Ιρλανδίας, Ισραήλ, Ιταλίας, Ιαπωνίας, [Καζακστάν], Κορέας, Λετονίας, Λιθουανίας, Λουξεμβούργου, Μεξικό, [Μαρόκου], Κάτων Χωρών, Νέας Ζηλανδιας, Νορβηγίας, [Περού], Πολωνίας, Πορτογαλίας, [Ρουμανίας], Δημοκρατίας της Σλοβακίας, Σλοβενίας, [Νότιας Αφρικής], Ισπανίας, Σουηδίας, Ελβετίας, [Ταϋλάνδης], [Τυνησίας], Τουρκίας, [Ουκρανίας], Ηνωμένου Βασιλείου, Ηνωμένων Πολιτειών, [Βιετνάμ] και [Ευρωπαϊκής Ένωσης], συναντηθήκαμε στην Αθήνα την 19η και 20η Μαρτίου 2019 στο πλαίσιο της συνάντησης της Επιτροπής Πολιτικής Περιφερειακής Ανάπτυξης του ΟΟΣΑ (ΕΠΠΑ) (RegionalDevelopmentPolicyCommittee (RDPC)) σε επίπεδο Υπουργών για να συζητήσουμε το μέλλον των πολιτικών περιφερειακής ανάπτυξης απέναντιστις παγκόσμιες δυνάμεις που αναμορφώνουν τις οικονομίες μας, τις κοινωνίες μας και το περιβάλλον.
ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΣ υπ’ όψιν ότι:
2. Το έτος 2019 σηματοδοτεί την 20η επέτειο της ΕΠΠΑ, το βασικό διεθνές φόρουμ για τους υψηλού επιπέδου διαμορφωτές πολιτικής για την περιφερειακή ανάπτυξη. Αυτή η επέτειος αποτελεί ορόσημο για να τονίσει τη σημασία της περιφερειακής πολιτικής ως μοχλός οικονομικής ανάπτυξης, κοινωνικής ενσωμάτωσης και βιωσιμότητας.
3. Οι οικονομίες, οι κοινωνίες, η απασχόληση και το περιβάλλον μεταβάλλονται ριζικά από ορισμένες μεγατάσεις, μεταξύ των οποίων η παγκοσμιοποίηση, η ταχεία τεχνολογική καινοτομία, η ψηφιοποίηση, οι δημογραφικές αλλαγές συμπεριλαμβανομένης της μετανάστευσης και της γήρανσης του πληθυσμού καθώς και η συνεχιζόμενη αστικοποίηση και ανάπτυξη μεγαλουπόλεων και οι κλιματικές προκλήσεις συμπεριλαμβανομένης της κλιματικής αλλαγής, του καθαρού αέρος, των καθαρών υδάτων και της ανεπάρκειας των πόρων.
4. Πολλές από τις μεγατάσεις δημιουργούν σημαντικές ευκαιρίες για την ενίσχυση της ευημερίας και την ώθηση της παραγωγικότητας και απασχόλησης στις περιφέρειες και κοινότητες. Οι πόλεις είναι σε θέση να υλοποιήσουν τις περισσότερες από αυτές τις αλλαγές ιδίως αυτές που σχετίζονται με την παγκοσμιοποίηση και τις τεχνολογικές αλλαγές λόγω των πλεονεκτημάτων της συσσώρευσης της παραγωγικότητας και της καινοτομίας. Οι αγροτικές περιοχές μπορούν, επίσης, να επωφεληθούν καθώς έχουν τους απαραίτητους πόρους για μια βιώσιμη ανάπτυξη ενώ οι νέες και αναδυόμενες τεχνολογίες μεταβάλλουν τον τρόπο πρόσβασης στις αγορές και υπηρεσίες, καινοτομούν και παράγουν ενέργεια και αγαθά.
5. Οι μεγατάσεις αυτές δημιουργούν, επίσης, αβεβαιότητα και ενδεχομένως σημαντικά αντισταθμίσματα μεταξύ των οικονομικών, κοινωνικών και περιβαλλοντικών στόχων, τα οποία είναι δύσκολο να αντιμετωπισθούν με πολιτικέςπου αγνοούν τη χωρική διάσταση. Οι πολιτικέςπου σέβονται τους τόπους αναγνωρίζουν το διαφοροποιημένο αντίκτυπο στους διαφορετικούς τύπους τόπων και γεωγραφιών υπό το φως των διαφορών στο κοινωνικό κεφάλαιο, τους διαθέσιμους πόρους, τη βιομηχανική δομή και τη χωρική και διοικητική οργάνωση.
6. Η παγκοσμιοποίηση και οι τεχνολογικές αλλαγές έχουν συμβάλει στη βελτίωση του μέσου όρου του βιοτικού επιπέδου στις χώρες του ΟΟΣΑ όμως όλα ταμέρη δεν έχουν επωφεληθεί στον ίδιο βαθμό.Το οικονομικό χάσμα εντός και μεταξύ των περιφερειών χρονίζει στις περισσότερες χώρες του ΟΟΣΑ ενώ η αύξηση της παραγωγικότητας συνεχίζει να είναι γεωγραφικά συγκεντρωμένη. Το μέλλον της εργασίας, επίσης, θα επηρεάσει διαφορετικά τις περιφέρειες με σημαντικές διακυμάνσεις στις επιπτώσεις στην αυτοματοποίηση, στην παγκόσμια διανομή παραγωγής και στην ψηφιοποίηση δεδομένων των διαφορών στη βιομηχανική δομή και δεξιότητες.
7. Οι προκλήσεις στα θέματα ανισοτήτων επιμένουν τόσο στις πόλεις όσο και στην ύπαιθρο. Οι πόλεις, ιδίως στις μεγάλες μητροπολιτικές περιοχές, συνεχίζουν να αυξάνουν την παραγωγικότητα και να προσελκύουν πληθυσμό μαζί με τις κοντινές σε αυτές αγροτικές περιοχές. Εντούτοις, η συσσωρευμένη κοινωνική ένδεια σε συγκεκριμένες γειτονιές συνεχίζει να μαστίζει πολλές πόλεις. Άλλα μέρη, ιδίως σε απομακρυσμένες αγροτικές περιοχές, πασχίζουν, λόγω της λιγότερο διαφοροποιημένης οικονομικής βάσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις, το κόστος της απόστασης, οι δημογραφικές προκλήσεις που σχετίζονται με τη μετανάστευση και τη γήρανση και την περιορισμένη πρόσβαση σε ψηφιακές υποδομές, σε δημόσιες και εμπορικές υπηρεσίες όπως και υπηρεσίες μεταφορών συνιστούν πρόσθετα εμπόδια.
8. Υπάρχουν αυξανόμενα στοιχεία ότι αυτές οι οικονομικές ανισότητες δύνανται να συμβάλουν στο οικονομικό και πολιτικό χάσμα σε πολλές χώρες. Η πολιτική, λοιπόν, θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στο να προσδιορισθεί αν οι μεγατάσεις θα διευρύνουν τη γεωγραφία των ευκαιριών ή θα εμβαθύνουν τη γεωγραφία της δυσαρέσκειας. Η στήριξη μόνο σε αντισταθμιστικές πολιτικές δεν θα επαρκεί για την αντιμετώπιση των γεωγραφικών ανισοτήτων. Κι ενώ η μείωση των θεσμικών εμποδίων στην οικονομική κινητικότητα παραμένει εξίσου σημαντική χρειάζεται να συμπληρωθεί περισσότερο από πολιτικές που σέβονται τον τόπο και από ολοκληρωμένες λύσεις πολιτικής που ανταποκρίνονται στις ευκαιρίες και προκλήσεις, ιδίως για αυτά τα μέρη που υστερούν και για τον πληθυσμό τους.
8. Άλλες μεγατάσεις από πλευράς δημογραφικών αλλαγών και περιβαλλοντικών παραγόντων θα επηρεάσουν, επίσης, το χάσμα μεταξύ των περιφερειών και θα ασκήσουν πίεση στους προϋπολογισμούς όλων των κυβερνητικών επιπέδων. Η γήρανση του πληθυσμού, η μετανάστευση και η αστικοποίηση θα επιφέρουν πρόσθετη πίεση στις δημόσιες υποδομές και στην παροχή υπηρεσιών αλλά και στην πρόσβαση στη στέγαση και στην απασχόληση. Ορισμένες περιφέρειες αναπτύσσονται ενώ άλλες συρρικνώνονται. Η τόνωση της οικονομικής ανάπτυξης μαζί με την αντιμετώπιση περιβαλλοντικών ζητημάτων όπως η κλιματική αλλαγή, η ρύπανση του αέρα και των υδάτων, η επάρκεια των πόρων και η απώλεια βιοποικιλότητας θα απαιτήσουν έκτακτη προσοχή σε όλα τα κυβερνητικά επίπεδα ιδίως στο μέτρο που οι απαντήσεις εξαρτώνται από τοπικές και περιφερειακές δράσεις. Η συνοχή στην πολιτική σε όλα τα κυβερνητικά επίπεδα είναι καθοριστικής σημασίας για την ενίσχυση και την προώθηση προσεγγίσεων για την περαιτέρω επίτευξη στόχων περιβαλλοντικής και οικονομικής ανάπτυξης.
ΕΠΙΣΗΜΑΙΝΟΥΜΕ ότι: 10. Οι στρατηγικές περιφερειακής ανάπτυξης, οι οποίες καθορίζονται στα διαφορετικά επίπεδα της κυβέρνησης, είναι ουσιώδεις για την αντιμετώπιση των ανισότητων στους τόπους και τον πληθυσμό. Μπορούν να αναζωογονήσουν τις μηχανές για την αύξηση της παραγωγικότητας και την ενίσχυση της ευημερίας ιδίως στις περιοχές που υστερούν ήτοι τις αγροτικές περιοχές ή τις προβληματικές αστικές γειτονιές. Αποτελούν, επίσης, κρίσιμα εργαλεία για την αντιμετώπιση πιθανών αντισταθμισμάτων και για τον προσδιορισμό συνεργειών μεταξύ κοινωνικών, οικονομικών και περιβαλλοντικών στόχων. Αποτελούν, επομένως, ουσιώδες μέρος του εθνικού διαρθρωτικού πακέτου πολιτικής.
11. Οι πολιτικές περιφερειακής ανάπτυξης πρέπει να ενδυναμώσουν και να ενισχύσουν τις δυνατότητες όλων των περιφερειών και υπο-εθνικών κυβερνήσεων προκειμένου να αξιοποιήσουν καλύτερα το πλήρες δυναμικό τους λαμβάνοντας υπ’όψιν τις διαφορετικές πορείες ανάπτυξης τους. Οι πολιτικές πρέπει να βοηθήσουν τους τόπους να ενδοσκοπήσουν προκειμένου να κινητοποιήσουν τους δικούς τους ειδικούς θυλάκους και μοχλούς ανάπτυξης, ευημερίας και περιβαλλοντικής βιωσιμότητας. Οι πολιτικές χρειάζεται, επίσης, να ενθαρρύνουν τους τόπους να γίνουν εξωστρεφείς και να ενισχύσουν τους δεσμούς με όμορες περιοχές (αστικές, αγροτικές ή ενδιάμεσες) προκειμένου να ανταλλάξουν τη γνώση, την καινοτομία, τις υποδομές και τους πόρους. Οι πολιτικές εξωστρέφειας για τις περιφέρειες πρέπει, επίσης, να προωθούν, μεταξύ άλλων διασυνδέσεων, ορθές προσεγγίσεις για το εμπόριο και τις άμεσες ξένες επενδύσεις με ξένους εταίρους.
12. Οι εθνικές κυβερνήσεις πρέπει να στηρίζουν τη συνοχή μεταξύ των τοποκεντρικών πολιτικών σε συνεργασία και συντονισμό με άλλες υπο-εθνικές κυβερνήσεις. Ένα σημαντικό βήμα σε αυτή την κατεύθυνση είναι η Σύσταση του Συμβουλίου του ΟΟΣΑ για τις Αποτελεσματικές Δημόσιες Επενδύσεις Σε Επίπεδα Κυβέρνησης που εστιάζουν στο συντονισμό εντός και μεταξύ των επιπέδων κυβέρνησης, των δυνατοτήτων της κυβέρνησης (ιδίως των υπο-εθνικών) και των συνθηκών πλαισίουγια τις δημόσιες επενδύσεις.
13. Απομένουν πολλά να γίνουν για την ενσωμάτωση οπτικών τοποκεντρικής και πολυ-επίπεδης διακυβέρνησης σε άλλους τομείς πολιτικής, σημαντικούς για την περιφερειακή ανάπτυξη. Τέτοιοι τομείς πολιτικής περιλαμβάνουν: την οικονομική ανάπτυξη, τις χρήσεις γης, τη στέγαση, την καινοτομία, τις μεταφορές, το περιβάλλον, την εφοδιαστική αλυσίδα, τις υποδομές, τη μετανάστευση, τα δημόσια οικονομικά, την ψηφιοποίηση, τη γεωργία, τα ύδατα, την ενέργεια, την υγεία, την παιδεία, το εργατικό δυναμικό και τον τουρισμό. Οι ισχυρές βάσεις δεδομένων υπο-εθνικών δεικτών και χωρικά διαφοροποιημένες αναλύσεις είναι ουσιώδεις για την κατανόηση των τοποκεντρικών διαστάσεων αυτών των ζητημάτων. 14. Οι πολιτικές περιφερειακής ανάπτυξης εξαρτώνται από τις εθνικές προτεραιότητες και συνθήκες και δεν αποτελούν απλώς τη διατήρηση των εθνικών κυβερνήσεων αλλά συμπεριλαμβάνουν όλα τα επίπεδα κυβέρνησης όπου εφαρμόζονται διαφορετικές εντολές και επίπεδα αυτονομίας ανάλογα με το εθνικό συνταγματικό, νομικό και θεσμικό πλαίσιο.
ΔΗΛΩΝΟΥΝ ότι: 15. Οι περιφερειακές πολιτικές διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην οικοδόμηση καλύτερου μέλλοντος για τις περιφέρειες, τις πόλεις και τις αγροτικές περιοχές και του πληθυσμού τους μαζί με τη μεγαλύτερη πρόβλεψη των μεγατάσεων. Για το σκοπό αυτό, εμείς, οι θιασώτες προσπαθούμε να
16. Προωθήσουμε ένα μοντέλο ανάπτυξης, το οποίο συμβάλλει στην ευημερία όλου του πληθυσμού και των τόπων και ενισχύει τηβιώσιμη και χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξη, προκειμένου να
i. Υποστηρίξει τον μακροπρόθεσμο στρατηγικό προγραμματισμό και τις δραστηριότητες προοπτικής, οι οποίες αντιστοιχούν στην περιφερειακή διάσταση των δημογραφικών αλλαγών, των περιβαλλοντικών προκλήσεων, της κλιματικής αλλαγής και άλλων μεγατάσεων και να τις ενσωματώσει στις αποφάσεις δημόσιων επενδύσεων.
ii. Προετοιμάσει το εργατικό δυναμικό και τους αναζητούντες εργασία για τις θέσεις εργασίας του μέλλοντος μέσω ευκαιρών κατάλληλης εκπαίδευσης και κατάρτισης, προσαρμοσμένων στις τοπικές και περιφερειακές ανάγκες και πλαίσιο, συμπεριλαμβανομένων των διευρυμένων ευκαιριών δια βίου μάθησης και να υποστηρίξει ειδικά καθεστώτα για τους εργαζόμενους σε μεταβατική κατάσταση.
iii. Κινητοποιήσει αναλύσεις μαζικών δεδομένων, το διαδίκτυο των αντικειμένων (internet of things), την αστική τεχνολογία, την εικονική πραγματικότητα, την τεχνητή νοημοσύνη και τις καινοτομίες στην παροχή υπηρεσιών σε υπο-εθνικό επίπεδο για τη βελτίωση της ποιότητας και της πρόσβασης σε κομβικής σημασίας δημόσιες υπηρεσίες, συμπεριλαμβανομένων των μεταφορών, τη ς παιδείας και της υγείας, ιδίως στις αγροτικές περιοχές ή σε προβληματικές αστικές γειτονιές,καθώς και να βελτιώσει τη διαχείριση των υδάτων, της ενέργειας και λοιπών πόρων λαμβανομένων υπ’ όψιν των προτύπων για τα δεδομένα ιδιωτικής ζωής.
iv. Χρησιμοποιήσει τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑ), σύμφωνα με τις σχετικές διεθνείς δεσμεύσεις των Θιασωτών, ως ένα πλαίσιο για τον ανασχεδιασμό της βιωσιμότητας και της ένταξης σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο, διαμορφώνοντας στρατηγικές περιφερειακής ανάπτυξης και προϋπολογισμών και υποστηρίζοντας τις τοπικές κοινότητες στην προσαρμογή τους στην κλιματική αλλαγή και στις άλλες επιπτώσεις των μεγατάσεων.
v. Υποστηρίξει πιο βιώσιμα πρότυπα παραγωγής και κατανάλωσης και μετάβασης σε οικονομική ανάπτυξη χαμηλών εκπομπών στις αστικές και αγροτικές περιοχές, μέσω και της κυκλικής οικονομίας.
vi. Ενισχύσει προσεγγίσεις περιφερειακής ανάπτυξης που κινητοποιούν τη συμβολή όλων των πληθυσμών, συμπεριλαμβανομένων των μεταναστών, των ηλικιωμένων, των νέων, των γυναικών, των αυτόχθονων πληθυσμών, των ατόμων με ειδικές ανάγκες και ομάδων παραδοσιακά υπο-εκπροσωπούμενων, και να ανταποκριθεί στις ειδικές ανάγκες τους όπως αρμόζει σε εθνικό πλαίσιο.
17. Να συνδέσει όλους τους τόπους με την παγκόσμια οικονομία προωθώντας την ψηφιοποίηση της οικονομίας και οικοδομώντας οικοσυστήματα που
i. Αντιμετωπίζουν τόσο το χάσμα της πρόσβασης στις ψηφιακές υποδομές όσο και το κενό στις δεξιότητες του εργατικού δυναμικού, των επιχειρηματιών και των εταιρειών, ιδίως των ΜΜΕ.
ii. Να επιτρέψει στα μέρη να προσδιορίσουν και να αξιοποιήσουν τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα στην παγκόσμια κλίμακα εστιάζοντας στην ενίσχυση της οικονομικής δραστηριότητας σε εμπορεύσιμους τομείς και υπηρεσίες.
iii. Διασυνδέσει τις πόλεις και τις αγροτικές περιοχές για να υποστηρίξει την ανταλλαγή γνώσεων, καινοτομίας, πόρων και υποδομών και να ενισχύσει την ευημερία όλων των κατοίκων κινητοποιώντας συμπληρωματικότητες και αξιοποιώντας την περιφερειακή πολυμορφία.
iv. Ενθαρρύνει ένα διευρυμένο πεδίο για πολιτική καινοτομίας προκειμένου να ενισχύσει τις οικονομικές επιδόσεις, τις κοινωνικές συνθήκες και τη βιωσιμότητα σε όλους τους τύπους περιφερειών, κυρίως προκειμένου να κινητοποιήσει τις ευκαιρίες που μπορεί να προσφέρει η ψηφιοποίηση τόσο στις αστικές όσο και τις αγροτικές περιοχές.
18. Ενθαρρύνει την υιοθέτηση μιας καινοτόμου πολυ-επίπεδης διακυβέρνησης και να χρηματοδοτήσει εργαλεία για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων των μεγατάσεων προκειμένου να
i. Αναπτύξει προσαρμοστικά συστήματα διακυβέρνησης που μπορούν να ανταποκριθούν στις διαφορετικές δυνατότητες των υπο-εθνικών κυβερνήσεων, να βελτιώσουν τη λειτουργία των ρυθμίσεων αποκέντρωσης, να ενισχύσει τη διακυβέρνηση, συμπεριλαμβανομένων των μητροπολιτικών περιοχών και των αστικών-αγροτικών συμπράξεων και να κινητοποιήσει τη δημόσια δέσμευση των κοινωνικών εταίρων και άλλων παραγόντων που δραστηριοποιούνται στην περιφερειακή ανάπτυξη.
ii. Ενισχύσει τις θεσμικές, οικονομικές,στρατηγικές και διαχειριστικές δυνατότητες των περιφερειών και πόλεων προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις μεγατάσεις καθώς και οριζόντια ζητήματα πολιτικής συμπεριλαμβανομένων επί παραδείγματι της οικονομικής ανάπτυξης, της παροχής δημόσιων υπηρεσιών, τη διακυβέρνηση χρήσεων γης και του χωροταξικού σχεδιασμού.
iii. Υποστηρίξει τις επενδύσεις ποιοτικών υποδομών με την καλύτερη αξιοποίηση υφιστάμενων και δυνητικών δημόσιων και ιδιωτικών επενδυτικών πόρων και με την καλύτερη στοχοθέτηση των δημόσιων επενδύσεων προκειμένου να διασφαλισθεί η ισορροπημένη ανάπτυξη στις επικράτειες μέσω ολοκληρωμένων επενδυτικών στρατηγικών στη σχετική εδαφική κλίμακα.
iv. Κινητοποιήσει ψηφιακά εργαλεία που δύνανται να βοηθήσουν τις υπο-εθνικές κυβερνήσεις να επιτύχουν πιο αποτελεσματικά συστήματα φορολόγησης, δημοσίων συμβάσεων, απλοποιημένου κανονιστικού και διαδικαστικού πλαισίου, ανοικτή κυβέρνηση και να ενισχύσει την πρόσβαση των υπηρεσιών μεταξύ άλλων οφελών.
v. Αναπτύξει καινοτόμες και πειραματικές προσεγγίσεις διακυβέρνησης όπως πιλοτικές εξετάσεις στις περιφέρειες, πόλεις και αγροτικές περιοχές και την αποτελεσματική χρήση της παρακολούθησης και της αξιολόγησης των επιδόσεων προκειμένου να ενσωματώσει τη μάθηση μέσω πράξης στο σχεδιασμό πολιτικής.
vi. Διασφαλίσει σε όλες τις περιοχές αποτελεσματική δέσμευση του δημοσίου και των τρίτων φορέων στο σχεδιασμό πολιτικής, εφαρμογής και αξιολόγησης για τη βελτίωση της ποιότητας της χάραξης πολιτικής και άρα να ενδυναμώσει την εμπιστοσύνη σε όλα τα επίπεδα κυβέρνησης.
ΧΑΙΡΕΤΙΖΕΙ 19. Τις Αρχές του ΟΟΣΑ για την Αστική Πολιτική και οι Αρχές του ΟΟΣΑ για την Αγροτική Πολιτική ως βασικά εργαλεία για τις χώρες για το σχεδιασμό, την εφαρμογή και την παρακολούθηση των πολιτικών σε έκαστο αυτών των τομέων. Χρησιμεύουν, επίσης, για την αποτίμηση της αστικής- αγροτικής συνέχειας καθώς και της υποστήριξης των δεσμών και της συνεργασίας μεταξύ των αστικών και αγροτικών περιοχών. Αυτές οι Αρχές παγιώνουν τη συσσωρευμένη εμπειρία πολιτικής που αναπτύχθηκε από την ΕΠΠΑ και τις Ομάδες Εργασίας για την Αστική Πολιτική και την Αγροτική Πολιτική τα τελευταία είκοσι (20) χρόνια και να χαράξει την πορεία για να κατευθύνει μια βιώσιμη και χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξη έναντι των παγκόσμιων μεγατάσεων. Προς το σκοπό αυτό καλούμε την ΕΠΠΑ να εξετάσει τη δυνατότητα να μετατρέψει τις Αρχές αυτές σε Σύσταση του ΟΟΣΑ.
ΚΑΛΟΥΜΕ 20. Τον ΟΟΣΑ, κυρίως μέσω της ΕΠΠΑ και της Ομάδας Εργασίας για την Αστική Πολιτική,της Ομάδας Εργασίας για την Αγροτική Πολιτική και την Ομάδα Εργασίας για τους Εδαφικούς Δείκτες, λαμβανομένων υπ’όψιν των διαθέσιμων πόρων, να
i. Συνεχίσει να αναπτύσσει τεκμηριωμένα δεδομένα και αναλύσεις για το σχεδιασμό και την αξιολόγηση της περιφερειακής πολιτικής, να εναρμονίσει περαιτέρω τους διεθνείς ορισμούς για την εδαφική τυπολογία όπως ο ορισμός των πόλεων παγκοσμίως, σε συντονισμό με άλλους διεθνείς οργανισμούς, να επεκτείνει το φάσμα των δεικτών και των τύπων ανάλυσης ιδίως με τη μόχλευση μαζικών δεδομένων και άλλων νέων αποδεικτικών πόρων, συμπεριλαμβανομένης της ανάλυσης συνεργατικών σχηματισμών (clusters), με σκοπό την υποστήριξη χωρών στη συλλογή και ανάλυση πιο έγκαιρα και γεωγραφικά αναλυτικών στοιχείων για τη συμπλήρωση υφιστάμενων επισήμων στατιστικών και να λάβει υπ’όψιν πρότυπα για δεδομένα ιδιωτικής φύσεως.
ii. Παράσχει συστάσεις πολιτικής βάσει στοιχείων που ευθυγραμμίζονται με τις προτεραιότητες των χωρών του ΟΟΣΑ για την περιφερειακή ανάπτυξη και που ενσωματώνουν οριζόντια μια τοποκεντρική οπτική στις τομεακές πολιτικές, ειδικά στη στέγαση, τις μεταφορές, τις υποδομές, την παιδεία, την εργασία, την καινοτομία, τη μετανάστευση και τον τουρισμό.
iii. Ενθαρρύνει την ΕΠΠΑ να συνεργασθεί με άλλες Επιτροπές του ΟΟΔΑ για οριζόντια θέματα σχετικά με την περιφερειακή πολιτική και να φέρει μια τοποκεντρική ματιά σε άλλους τομείς πολιτικής.
iv. Προωθήσει τις διεθνείς ανταλλαγές, το διάλογο και την ενισχυμένη συνεργασία μεταξύ όλων των επιπέδων κυβέρνησης να δεσμεύσει άλλους βασικούς φορείς, συμπεριλαμβανομένου του ιδιωτικού τομέα, των χρηματοοικονομικών οργανισμών, κοινωνικών εταίρων και πολιτών σε συζητήσεις πάνω στην περιφερειακή ανάπτυξη, συμπεριλαμβανομένων των τοπικά προσδιορισμένων προτεραιοτήτων και την καλύτερη χρήση των πόρων για βέλτιστα αποτελέσματα.
v. Συνεχίσει τη συνεργασία μεταξύ των Μελών, Μη- Μελών και διεθνών οργανισμών για να ανταλλάσσουν και να διαδίδουν καινοτόμες προσεγγίσεις και καλές πρακτικές στην πολιτική περιφερειακής ανάπτυξης και της πολύ-επίπεδης διακυβέρνησης και να ενημερώνει τη συνεργασία μεταξύ Θιασωτών για αυτά τα διεθνή εργαλεία που εφαρμόζουν όπως τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών, τη Νέα Αστική Ατζέντα και τη Συμφωνία των Παρισίων.
|