ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΗΣ PROSLIPSIS.GR
Μάθετε πρώτοι τα νέα ...

  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

 
Βάλτε Αγγελία      Δείτε Αγγελίες      Newsletters       
  Επικοινωνία     
 
 
 
 
 
 
 
 



 
  Επικαιρότητα Επιστροφή    
ΕΕΚΕ: Πώς αντιμετωπίζεται το ηλεκτρονικό «ψάρεμα» (phishing)

Proslipsis.gr | Αθήνα 19.5.2021, 13:11

Πολλαπλασιάζονται το τελευταίο χρονικό διάστημα τα φαινόμενα αποστολής ηλεκτρονικών μηνυμάτων από επιτήδειους, το λεγόμενο «Ψάρεμα» (phishing αγγλιστί), διαπιστώνει η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας (ΕΕΚΕ). 

Σύμφωνα με την Ένωση, το «phishing» το καταλαβαίνουμε όταν λάβουμε ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, κείμενο ή άλλη μορφή ηλεκτρονικής επικοινωνίας που φαίνεται να προέρχεται από τράπεζα ή κάποια άλλη δημοφιλή ηλεκτρονική υπηρεσία και μας ζητά ευαίσθητες πληροφορίες, όπως έναν αριθμό πιστωτικής κάρτας κλπ. Αν τυχόν πέσουμε στη σχετική παγίδα, τότε οι πληροφορίες που εν αγνοία μας θα παράσχουμε, θα πουληθούν ή θα αξιοποιηθούν από τους επιτιθέμενους για εκβιασμό, κλοπή χρημάτων, ή υποκλοπή ταυτότητας.

Η πιο κοινή τεχνική ηλεκτρονικού «ψαρέματος» είναι να μιμηθεί κάποιος μια τράπεζα ή ένα χρηματοπιστωτικό ίδρυμα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, προκαλώντας το θύμα να συμπληρώσει τα στοιχεία του λογαριασμού του σε μια ψεύτικη φόρμα μέσα στο κείμενο του μηνύματος, σε ένα επισυναπτόμενο αρχείο, ή παραπέμποντάς τον σε μια ιστοσελίδα.

Αντιμετώπιση
Κυβερνοεπιθέσεις όπως οι παραπάνω αντιμετωπίζονται με τα εξής μέτρα:
1. Ελέγχουμε πάντοτε το όνομα του αποστολέα και συγκεκριμένα την κατάληξη του domain (πχ @eeke.com) και εφόσον η κατάληξη δεν μας είναι γνωστή, ή δεν υπάρχει σε μια μηχανή αναζήτησης, τότε πρόκειται για απάτη 
2. Παρατηρούμε και δεν παραπλανούμαστε από το θέμα του μηνύματος, αφού οι επιτήδειοι χρησιμοποιούν βαρύγδουπους τίτλους, όπως π.χ. περί δήθεν οφειλής μας, περί ύπαρξης ιού στο λογισμικό του υπολογιστή, ότι είμαστε κληρονόμοι ενός τεράστιου ποσού από το εξωτερικό, ότι κάποιος θέλει να μας αποστείλει χρήματα κλπ.
3. Δεν ανοίγουμε ποτέ, πριν σιγουρευτούμε για την ασφάλειά τους, τους συνδέσμους που επισυνάπτονται στο mail. Κι αυτό γιατί μπορεί να οδηγηθούμε σε έναν κακόβουλο ιστότοπο ή να μολυνθεί ο υπολογιστής, τάμπλετ, κινητό μας κλπ. με κακόβουλο λογισμικό
4. Ελέγχουμε τον τρόπο γραφής του mail καθώς και την ορθογραφία του, είμαστε δε πάντα υποψιασμένοι όταν δεν αναφέρει συγκεκριμένα το όνομά μας εντός του κειμένου  
5. Καμία τράπεζα δεν ζητάει προσωπικά στοιχεία μέσω mail, γιΆ αυτό δεν δίνουμε ποτέ τέτοιου είδους πληροφορίες ηλεκτρονικά. 
6. Ελέγχουμε τακτικά τους λογαριασμούς μας στο διαδίκτυο (τραπεζικούς, on line λογαριασμούς κλπ.) προκειμένου να έχουμε ανά πάσα στιγμή πλήρη εικόνα για αυτούς

Οι καταναλωτές που αντιμετωπίζουν οποιοδήποτε πρόβλημα τέτοιου είδους ή έχουν πέσει θύμα phishing, μπορούν να επικοινωνούν με την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας για περαιτέρω συμβουλές και οδηγίες στα ακόλουθα στοιχεία επικοινωνίας:
Τel: 210-8817730
Web: www.eeke.gr
e-mail: info@eeke.gr
fb: www.facebook.com/enosikatanaloton.

 

 



 

 

 

 

 

 

 Επιστροφή  Κορυφή σελίδας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη. Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.

 

 

[Αρχική σελίδα]  [Αγορά Εργασίας]  [Επιχειρηματικότητα]  [Προσλήψεις στο Δημόσιο]  [Εκπαίδευση]  [Σεμινάρια]  [Νομοθεσία]  [Βιβλία]
Διεύθυνση: Λ. Ριανκούρ 73, 11524 Αθήνα, email: info@proslipsis.gr , Τηλ: 6949244434
©  2004-2021  proslipsis.gr, All rights reserved