Αθήνα 2.6.2006, 23:43 Κατά πέντε εκατοστιαίες μονάδες κατεβαίνουν οι βάσεις στους γραπτούς διαγωνισμούς των εκπαιδευτικών, ενώ διαχωρίζεται ο κλάδος των φυσικών.
Τα παραπάνω προβλέπονται, μεταξύ άλλων, στο σχέδιο νόμου για την επαγγελματική εκπαίδευση, που έδωσε σήμερα στην δημοσιότητα το υπουργείο Παιδείας.
Ειδικότερα, στις 55 εκατοστιαίες μονάδες, από τις 60 που ήταν μέχρι σήμερα, κατεβαίνει η βαθμολογική βάση στους διαγωνισμούς ΑΣΕΠ για την πρόσληψη εκπαιδευτικών στα δημόσια σχολεία, μέτρο το οποίο θα αρχίσει να εφαρμόζεται από τον διαγωνισμό του ερχόμενου Φθινοπώρου. Η βάση κατεβαίνει επίσης κατά 5 μονάδες και στις δύο θεματικές ενότητες και διαμορφώνεται στις 50, από 55 που ήταν μέχρι σήμερα. Υπενθυμίζεται ότι η πρόταση του ΑΣΕΠ, όπως καταγράφεται και στην τελευταία έκθεσή του, ήταν να καταργηθεί η ξεχωριστή βάση για κάθε μια από τις δύο θεματικές ενότητες και να κατέβει η γενική από τις 60 στις 50 μονάδες, ώστε να μην παρατηρείται το φαινόμενο θέσεις των διαγωνισμών να μένουν κενές.
Όσον αφορά τον κλάδο ΠΕ4 φυσικών, προβλέπεται ότι για τη καλύτερη αξιοποίηση των προσόντων των εκπαιδευτικών που ανήκουν στον κλάδο αυτό -στον οποίο εντάσσονται οι κάτοχοι πτυχίου φυσικού ή χημικού ή φυσιογνωστικού ή βιολογικού ή γεωλογικού τμήματος ΑΕΙ-, παρέχεται η δυνατότητα στον υπουργό Παιδείας να ορίζει επιμέρους ειδικότητες και να καθορίζει, σύμφωνα με τις ανάγκες της εκπαίδευσης, τον αριθμό των εκπαιδευτικών που θα διορίζονται κάθε φορά από κάθε μία ειδικότητα. Κάτι που ήταν πάγιο αίτημα του ΑΣΕΠ τα τελευταία χρόνια.
Το σχέδιο νόμου επιφέρει όμως και μια σειρά άλλες ρυθμίσεις που αφορούν τους εκπαιδευτικούς. Ειδικότερα:
Ειδική κατηγορία πολυτέκνων Με την παράγραφο 3 του άρθρου 6 του ν. 3255/2004 ρυθμίστηκε το θέμα του διορισμού των πολυτέκνων σε θέσεις εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Από τη ρύθμιση αυτή εξαιρέθηκαν οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί που κατά την έναρξη ισχύος του ανωτέρω νόμου (22-7-2004) υπηρετούσαν ως μόνιμοι υπάλληλοι ή με σχέση εργασίας αορίστου χρόνου στο δημόσιο και τον ευρύτερο δημόσιο τομέα ή στην ιδιωτική εκπαίδευση. Στο δημόσιο όμως, υπηρετούν πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί ως μόνιμοι υπάλληλοι, οι οποίοι διορίσθηκαν βάσει των διατάξεων που προβλέπουν διορισμό τέκνου, συζύγου ή αδελφού θανόντος υπαλλήλου κατά την εκτέλεση υπηρεσιακού καθήκοντος και εξαιτίας αυτού ( π.χ. ν. 2266/1994 και ν. 1911/1990, άρθρ. 19), αλλά σε θέσεις μη εκπαιδευτικών κλάδων ή καθηκόντων. Λόγω όμως της γενικής εξαίρεσής τους από την εφαρμογή της παρ. 3 του άρθρου 6 του ν. 3255/2004 η πολιτεία στερείται της δυνατότητας να αξιοποιήσει τους εν λόγω εκπαιδευτικούς στη δημόσια εκπαίδευση. Για να διευθετεί αυτή η ατέλεια, με το νόμο προτείνεται: «Οι ως άνω πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου στον ευρύτερο δημόσιο τομέα όπως προσδιορίζεται από τον ν.2190/1994(ΦΕΚ 28 Α) ως μόνιμοι υπάλληλοι ή με σχέση εργασίας αορίστου χρόνου, καθώς και στην ιδιωτική εκπαίδευση με σχέση εργασίας αορίστου χρόνου, δεν διορίζονται στις θέσεις αυτές με εξαίρεση όσους διορίστηκαν βάσει ειδικών διατάξεων λόγω θανάτου συγγενούς τους υπαλλήλου κατά την εκτέλεση υπηρεσίας και εξαιτίας αυτής.» Οι εκπαιδευτικοί, που περιλαμβάνονται στους, κατά την δημοσίευση του παρόντος νόμου, ισχύοντες πίνακες διοριστέων του ΑΣΕΠ χωρίς να έχουν εκπληρώσει τις στρατιωτικές τους υποχρεώσεις διορίζονται με τους τελευταίους πριν τη λήξη ισχύος των πινάκων διορισμούς και αναλαμβάνουν υπηρεσία με την έναρξη του επόμενου σχολικού έτους, με την προϋπόθεση να έχουν εκπληρώσει τις στρατιωτικές τους υποχρεώσεις κατά την διάρκεια ισχύος των πινάκων, άλλως ο διορισμός ακυρώνεται.
Διάθεση εκπαιδευτικών επτά κλάδων Εκπαιδευτικοί των κλάδων Αγγλικής γλώσσας, Γαλλικής γλώσσας, Γερμανικής γλώσσας, Μουσικής, Καλλιτεχνικών Μαθημάτων, Φυσικής Αγωγής και Πληροφορικής οι οποίοι υπηρετούν στην πρωτοβάθμια ή στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και δεν συμπληρώνουν το υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας, διατίθενται από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση στη δευτεροβάθμια και αντιστρόφως για συμπλήρωση του υποχρεωτικού ωραρίου. Η διάθεση γίνεται με απόφαση του διευθυντή εκπαίδευσης στην αρμοδιότητα του οποίου ανήκει ο εκπαιδευτικός, ύστερα από πρόταση του οικείου περιφερειακού συμβουλίου. Ο χρόνος διάθεσης θεωρείται ότι έχει διανυθεί στην οργανική τους θέση για τη θεμελίωση δικαιώματος μετάθεσης.
Εκπαιδευτικοί δυσπρόσιτων σχολείων Εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που υπηρετούν σε δυσπρόσιτα σχολεία και δεν συμπληρώνουν το υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας, διατίθενται για συμπλήρωση του ωραρίου σε άλλα σχολεία του ιδίου ή πλησιέστερου δήμου των περιοχών ευθύνης της διεύθυνσης εκπαίδευσης. Η διάθεση γίνεται με απόφαση του διευθυντή εκπαίδευσης ύστερα από πρόταση του οικείου περιφερειακού συμβουλίου. Ο χρόνος διάθεσης θεωρείται ότι έχει διανυθεί στην οργανική θέση για τη θεμελίωση δικαιώματος μετάθεσης».
Διαχωρισμός κλάδου μουσικών Με τον ν. 1566/1985(άρθ. 14), συστήθηκε ο κλάδος ΠΕ16 μουσικής και καθορίστηκαν τα προσόντα για την ένταξη των εκπαιδευτικών στον κλάδο αυτόν. Σύμφωνα με αυτά, στον παραπάνω κλάδο εντάσσονται οι κάτοχοι πτυχίου τμήματος μουσικών σπουδών των πανεπιστημίων και οι κάτοχοι πτυχίου αναγνωρισμένου μη πανεπιστημιακού ιδρύματος. Οι ανήκοντες στη δεύτερη κατηγορία εκπαιδευτικοί διορίζονται μόνο αν δεν υπάρχουν υποψήφιοι με πτυχίο πανεπιστημίου, μετά από επιτυχή συμμετοχή σε διαγωνισμό που διενεργείται με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων. Επίσης, με τον ν. 1824/1988 ιδρύθηκαν μουσικά σχολεία, στα οποία διδάσκουν εκπαιδευτικοί που έχουν απόλυτη εξειδίκευση στην Ευρωπαϊκή και παραδοσιακή μουσική. Μέχρι πρότινος, επειδή δεν υπήρχαν τμήματα πανεπιστημίων που να παρέχουν πτυχία με μουσική εξειδίκευση, διορίζονταν ή προσλαμβάνονταν ως αναπληρωτές και ωρομίσθιοι για τη διδασκαλεία των οργάνων ευρωπαϊκής μουσικής πτυχιούχοι ωδείων. Η διδασκαλία των παραδοσιακών οργάνων ανατίθεται σε εμπειροτέχνες ιδιώτες. Τα κριτήρια και η διαδικασία για την πρόσληψη των αναπληρωτών ή ωρομισθίων καθώς και των εμπειροτεχνών καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων. Σήμερα, λειτουργούν τέσσερα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα, οι απόφοιτοι των οποίων διαθέτουν τα προσόντα για την στελέχωση των σχολείων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και των μουσικών σχολείων.
Στο σχέδιο νόμου προβλέπονται τα εξής: -Ο κλάδος ΠΕ 16 μουσικής του άρθρου 14 του ν. 1566/ 1985 (ΦΕΚ 167Α) διασπάται σε δύο κλάδους: ΠΕ16.01 και ΠΕ16.02 μουσικής. - Η περίπτωση ιστ της παραγράφου 8 του άρθρου 14 του ν. 1566/1985 (ΦΕΚ 167 Α΄) αντικαθίσταται ως εξής : «ιστ) Κλάδος ΠΕ 16.01 μουσικής: Πτυχίο τμήματος μουσικών σπουδών ή μουσικής επιστήμης και τέχνης πανεπιστημίου της ημεδαπής ή ισότιμο και αντίστοιχο πτυχίο ομοταγούς ιδρύματος της αλλοδαπής, εφόσον συντρέχουν και οι προϋποθέσεις της διάταξης της παρ. 10 του άρθρου 14 του ν. 1566/1985. Κλάδος ΠΕ16.02 μουσικής: πτυχίο του τμήματος λαϊκής και παραδοσιακής μουσικής του Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Ηπείρου ή ισότιμο και αντίστοιχο πτυχίο ομοταγούς ιδρύματος της αλλοδαπής, εφόσον συντρέχουν και οι προϋποθέσεις της διάταξης της παρ. 10 του αριθ. 14 του ν. 1566/1985.». - Οι μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου διορισθέντες και υπηρετούντες εκπαιδευτικοί μουσικής εντάσσονται στον κλάδο ΠΕ 16.01. - Συνιστάται κλάδος ΤΕ16 μουσικής. Προσόντα διορισμού του κλάδου αυτού είναι: πτυχίο μουσικής ειδίκευσης αναγνωρισμένου μη Ανωτάτου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος της ημεδαπής ή πτυχίο μουσικής ειδικότητας του άρθρου 8 παρ. 5 του ν. 2158/1993(ΦΕΚ 109 Α) ή πτυχίο ισότιμο και αντίστοιχο της αλλοδαπής, και απολυτήριο εξαταξίου Γυμνασίου ή Λυκείου της ημεδαπής ή ισότιμο της αλλοδαπής. Αν οι υποψήφιοι δεν έχουν απολυτήριο ελληνικού εξαταξίου γυμνασίου ή λυκείου εφαρμόζονται οι διατάξεις της παρ. 10 του άρθρου 14 του ν. 1566/ 1985. - Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, για την διδασκαλία μαθημάτων και την άσκηση στα εργαστήρια στα μουσικά σχολεία, ορίζονται μουσικές ειδικεύσεις. Με όμοια απόφαση καθορίζεται, ανάλογα με τις υπάρχουσες ανάγκες, ο αριθμός των διοριστέων για κάθε μουσική ειδίκευση που διορίζονται κάθε φορά σε αυτά. - Οι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ16.01 μουσικής, δύνανται να διορίζονται σε κενές οργανικές θέσεις ή να προσλαμβάνονται ως αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι στις σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Προκειμένου όμως να διοριστούν ή να προσληφθούν ως αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι στα μουσικά σχολεία, για τη διδασκαλία μαθημάτων μουσικής ειδίκευσης και την άσκηση στα εργαστήρια, απαιτείται να προκύπτει από το πτυχίο ή από έγγραφο που έχει προσαρτηθεί σε αυτό η μουσική ειδίκευση όπως αυτή καθορίζεται στην προηγούμενη παράγραφο. - Οι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ16.02 μουσικής δύνανται να διορίζονται και να τοποθετούνται σε κενές οργανικές θέσεις ή να προσλαμβάνονται ως αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι μόνο στα μουσικά σχολεία για τη διδασκαλία μαθημάτων και την άσκηση στα εργαστήρια, τα οποία είναι αντίστοιχα με τη μουσική ειδίκευση που προκύπτει από το πτυχίο ή από έγγραφο που έχει προσαρτηθεί σε αυτό. - Οι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΤΕ 16 δύνανται, εάν δεν υπάρχουν αιτήσεις υποψηφίων του κλάδου ΠΕ 16.01, να διορίζονται ή να προσλαμβάνονται ως αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι σε σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και σε μουσικά σχολεία για τη διδασκαλία μαθημάτων μουσικής ειδίκευσης και την άσκηση στα εργαστήρια. Για τον διορισμό των ανωτέρω εκπαιδευτικών διενεργείται διαγωνισμός μεταξύ των υποψηφίων του κλάδου αυτού από το Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού (ΑΣΕΠ) όπως ειδικότερα ορίζεται με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων. Για την πρόσληψη των αναπληρωτών και ωρομισθίων του κλάδου αυτού, ισχύουν οι διατάξεις της παρ. 5 του άρθρου 6 του ν. 3255/2004(ΦΕΚ 138 Α). - Για το διορισμό σε κενές οργανικές θέσεις καθώς και για την πρόσληψη αναπληρωτών ή ωρομισθίων εκπαιδευτικών των κλάδων ΠΕ16.01 και ΠΕ16.02, ισχύουν οι διατάξεις των παρ. 2 και 5 του άρθρου 6 του ν. 3255/2004. - Σε περίπτωση έλλειψης υποψηφίων εκπαιδευτικών του κλάδου ΠΕ16.02, η διδασκαλία των μαθημάτων μουσικής ειδίκευσης και η άσκηση στα εργαστήρια στα μουσικά σχολεία, ανατίθεται με ωριαία αντιμισθία σε εμπειροτέχνες ιδιώτες που έχουν γνώση των αντίστοιχων παραδοσιακών οργάνων. Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων ορίζονται τα κριτήρια, η διαδικασία και κάθε λεπτομέρεια σχετική με την παραπάνω ανάθεση. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων ορίζονται ο μέγιστος αριθμός των ωρών της εβδομαδιαίας απασχόλησης αυτών και το ύψος της ωριαίας αντιμισθίας. - Οι διατάξεις της παραγράφου 4 του άρθρου 6 του ν. 3255/2004 ισχύουν και για τους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ16 Μουσικής , του άρθρου 14 του ν.1566/1985 που έχουν πτυχίο αναγνωρισμένου μη πανεπιστημιακού ιδρύματος της ημεδαπής ή ισότιμο της αλλοδαπής, ανεξάρτητα από επιτυχή συμμετοχή τους σε διαγωνισμό της παρ. 9 του άρθρου 14 του ν.1566/1985.Οι ανωτέρω εκπαιδευτικοί διορίζονται και τοποθετούνται αποκλειστικά σε μουσικά σχολεία με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων. Η σειρά διορισμού και τοποθέτησης σε σχολική μονάδα εξαρτάται από τη συνολική πραγματική προϋπηρεσία που είχαν οι εκπαιδευτικοί στις 30-6-2004. - Η διάταξη της παρ. 3 του άρθρου 6 του ν.3255/2004 ισχύει και για τους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ16 Μουσικής του άρθρου 14 του ν.1566/1985 που έχουν πτυχίο αναγνωρισμένου μη πανεπιστημιακού ιδρύματος της ημεδαπής ή ισότιμο της αλλοδαπής, ανεξάρτητα από επιτυχή συμμετοχή τους σε διαγωνισμό της παρ. 9 του άρθρου 14 του ν.1566/1985, εφόσον μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος έχουν αποκτήσει τα προσόντα της παρ. 3 του άρθρου 6 του ν.3255/2004.
* To σχέδιο νόμου και η εισηγητική επ' αυτού έκθεση δημοσιεύεται σε άλλες σελίδες. Για να μεταφερθείτε εκεί, πατήστε εδώ.
|