Proslipsis.gr | Αθήνα 1.12.2018, 19:22
Του ΑΝΔΡΕΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ
Από ακριτομυθίες κυβερνητικών παραγόντων διαφαίνεται ότι το υπουργείο Παιδείας προσανατολίζεται να προβεί σε εκπτώσεις ως προς τον τρόπο πρόσληψης μονίμων εκπαιδευτικών στα δημόσια σχολεία, καταργώντας το πλέον αξιόπιστο και ποιοτικό «εργαλείο» αξιολόγησής τους: τον γραπτό διαγωνισμό.
Όπως φαίνεται, το υπουργείο προκρίνει μια διαδικασία επιλογής όπου θα «μετράνε» η προϋπηρεσία - εμπειρία και ορισμένα ακαδημαϊκά και κοινωνικά κριτήρια, διαδικασία ανάλογη αυτής της σειράς προτεραιότητας του ΑΣΕΠ, μέσω της οποίας καλύπτονται θέσεις τακτικού προσωπικού στο δημόσιο τομέα από το 1994 μέχρι σήμερα. Μόνο που η φύση του εκπαιδευτικού επαγγέλματος δεν έχει καμιά σχέση με αυτήν του επαγγέλματος του ελαιοχρωματιστή, για παράδειγμα, που προσλαμβάνεται με την παραπάνω διαδικασία.
Υπενθυμίζεται ότι οι προσλήψεις μονίμων εκπαιδευτικών στα δημόσια σχολεία από το 2000 μέχρι και το 2007, οπότε και σταμάτησαν λόγω της οικονομικής κρίσης και των επιταγών της λεγόμενης τότε «τρόικας», γίνονταν με ένα σχετικά ισοροπημένο σύστημα, κατά το οποίο λαμβάνονταν υπόψη η προϋπηρεσία, ακαδημαϊκά και κοινωνικά κριτήρια και τα αποτελέσματα γραπτού διαγωνισμού.
Πριν από το 2000 οι θέσεις καλύπτονταν με το... μονολιθικό σύστημα της επετηρίδας, σύμφωνα με το οποίο οι πτυχιούχοι των ΑΕΙ εγγράφονταν στα σχετικά κατάστιχα και όταν έφτανε το πλήρωμα του χρόνου πλήρωναν μόνιμη θέση. Μόνο που για ορισμένους από αυτούς, όπως για τους μαθηματικούς για παράδειγμα, αυτή η ώρα έφτανε μετά από 25 χρόνια! Μάλιστα, το αναχρονιστικό αυτό σύστημα το υποστήριζαν μέχρι τέλους τα συνδικαλιστικά όργανα των εκπαιδευτικών ΟΛΜΕ και ΔΟΕ!
Το νέο, χωρίς γραπτό διαγωνισμό, σύστημα πρόσληψης που κυοφορεί το υπουργείο Παιδείας, μπορεί να μην ενέχει τον αναχρονισμό της επετηρίδας, οδηγεί, όμως, σε αδιαμφισβήτητη υποβάθμιση την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Προφανώς, το υπουργείο θα έχει σοβαρούς λόγους για να το κάνει. Υποθέτουμε ότι θα τους καταθέσει στο τραπέζι της σχετικής διαβούλευσης, που υπόσχεται να κάνει πριν από τη νομοθέτηση.
Θέση στο ζήτημα οφείλουν κάποτε να πάρουν και τα συνδικαλιστικά όργανα των εκπαιδευτικών, που μέχρι τώρα εφαρμόζουν τη ρήση «κρείττον του λαλείν το σιγάν», παρότι το υπουργείο Παιδείας τους ζητά προτάσεις!
|