Aθήνα 12.3.2007, 22:09 ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ Καθόλου απλή υπόθεση δεν θα είναι για τους διαγωνιζόμενους το τεστ δεξιοτήτων και γενικών γνώσεων, το νέο μέτρο αξιολόγησης των υποψηφίων για πρόσληψη στο δημόσιο τομέα που ετοιμάζεται να θέσει σε εφαρμογή το ΑΣΕΠ από το ερχόμενο φθινόπωρο. Αυτό τουλάχιστον δείχνει η εμπειρία από την εφαρμογή ενός ανάλογου τεστ στις προσλήψεις της Μονάδας Διαχείρισης του Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης (ΜΟΔ Α.Ε.), θέματα του οποίου παρουσιάζει η Proslipsis στα συνημμένα αρχεία.
Όπως αναφέρουν έγκυρες πληροφορίες, το κυοφορούμενο τεστ του ΑΣΕΠ θα είναι πανομοιότυπο με αυτό της ΜΟΔ, ιδιαίτερα στο σκέλος που αφορά τις κατηγορίες της πανεπιστημιακής και της τεχνολογικής εκπαίδευσης. Παρατηρώντας μάλιστα κανείς τις ερωτήσεις που τέθηκαν στο τεστ της ΜΟΔ θα διαπιστώσει ότι δεν αποκλίνουν από όσα έχει κατά καιρούς δηλώσει για το νέο μέτρο ο πρόεδρος της Ανεξάρτητης Αρχής κ. Γιώργος Βέης.
Μέχρι σήμερα η ΜΟΔ έχει εφαρμόσει το συγκεριμένο τεστ σε τρεις διαδικασίες πρόσληψης αντίστοιχα τα έτη 2001, 2003 και 2006. Ενδεικτικό του υψηλού βαθμού δυσκολίας των ερωτήσεων που τέθηκαν στους υποψηφίους κατά τον διαγωνισμό του 2006 είναι το μεγάλο ποσοστό αποτυχίας, αφού από τους συνολικά 5.299 που δήλωσαν συμμετοχή μόλις 1.200 πέρασαν με επιτυχία το τεστ και συνέχισαν στο επόμενο διαγωνιστικό στάδιο (προσωπική συνέντευξη).
Στον διαγωνισμό αυτό προκηρύχθηκαν συνολικά 332 θέσεις στελεχών πανεπιστημιακής εκπαίδευσης (ΠΕ) και 62 θέσεις στελεχών τεχνολογικής εκπαίδευσης (ΤΕ). Κατά την διαδικασία του τεστ οι υποψήφιοι εξετάστηκαν γραπτώς, με την μέθοδο των πολλαπλών επιλογών, σε δύο θεματικές ενότητες. Συνολικά τέθηκαν 65 και 110 ερωτήσεις αντίστοιχα. Όπως προκύπτει από αυτές, κατά την πρώτη ενότητα εξετάζονταν οι ικανότητες και δεξιότητες των υποψηφίων, όπως η συνθετική και αναλυτική ικανότητα, οι αριθμητικές δεξιότητες κ.ά. Με τη δεύτερη ενότητα αξιολογούνταν οι γνώσεις τους σε θέματα γενικής παιδείας και επικαιρότητας, καθώς και σε θέματα σχετικά με την Ευρωπαϊκή Ένωση και τις κοινοτικές πολιτικές, τη δομή και λειτουργία της Δημόσιας Διοίκησης, την αναπτυξιακή πολιτική και τις αντίστοιχες διαδικασίες, τη διαχείριση και εφαρμογή έργων και προγραμμάτων, τις μεθόδους διοίκησης έργου και προγράμματος.
Από τις ερωτήσεις φαίνεται καθαρά ότι οι εξετάσεις δε στόχευαν στην αξιολόγηση των αποδεικνυόμενων βάσει πτυχίων και λοιπών τίτλων γνώσεων των υποψηφίων, αλλά στην απόδειξη αφενός των γενικών γνώσεων τους και αφετέρου θεμάτων σχετικών με τα μελλοντικά τους καθήκοντα. Κάτι που θέτει ως ζητούμενο και το τεστ του ΑΣΕΠ.
Το Φθινόπωρο οι εξετάσεις Εν τω μεταξύ, οι πληροφορίες από το ΑΣΕΠ αναφέρουν τώρα ότι η πρώτη διαγωνιστική διαδικασία του τεστ θα πραγματοποιηθεί το ερχόμενο φθινόπωρο κι όχι μέσα στο καλοκαίρι, όπως δήλωναν μέχρι πρότινος ανώτατοι παράγοντες της Ανεξάρτητης Αρχής. Η νέα καθυστέρηση οφείλεται στο γεγονός ότι η όλη διαδικασία παρουσιάζει εξαιρετικές οργανωτικές και άλλες δυσκολίες, που κυρίως έχουν να κάνουν με τον μεγάλο αριθμό των υποψηφίων που θα λάβουν μέρος στις εξετάσεις. Ανεπίσημα εκτιμάται ότι ο αριθμός των συμμετεχόντων όλων των κατηγοριών (ΠΕ, ΤΕ και ΔΕ) θα κυμανθεί γύρω στις 150.000, καταρρίπτοντας κάθε προηγούμενο ρεκόρ εξετάσεων.
* Στα συνημμένα αρχεία θα βρείτε τα θέματα και τις απαντήσεις που τέθηκαν στους διαγωνισμούς της ΜΟΔ κατά τα έτη 2001, 2003 και 2006.
|