Αθήνα 19.4.2005 Άλλη μια ερώτηση του πρόσφατου γραπτού των διαγωνισμών των εκπαιδευτικών ελέγχει για την ορθότητά της το ΑΣΕΠ.
Πρόκειται για την 3,2 του γνωστικού αντικειμένου των μαθηματικών, που αναφέρεται στον συντελεστή συσχέτισης δύο μεταβλητών και την οποία ήδη έχουν χαρακτηρίσει λανθασμένη τόσο Μαθηματική Εταιρεία όσο και το Εθνικό Στατιστικό Ινστιτούτο.
Σύμφωνα με το όσα δήλωσε σήμερα στην «Proslipsis» ο πρόεδρος του ΑΣΕΠ κ. Γιώργος Βέης, το συγκεκριμένο ερώτημα έχει τεθεί στο «μικροσκόπιο» των ειδικών και σύντομα αναμένεται να κριθεί η τύχη του. Πάντως, οι γνωματεύσεις που φτάνουν στην αρχή είναι, σύμφωνα με τον κ. Βέη, αντικρουόμενες και όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοικτά. Σχετική απόφαση αναμένεται να ληφθεί τις προσεχείς ημέρες και πριν από την έναρξη της βαθμολόγησης των γραπτών, η οποία να ξεκινήσει σε περίπου μια εβδομάδα, καθώς αναμένονται οι οδηγίες των θεματοδοτών προς τους βαθμολογητές.
Σημειώνεται, ότι για το συγκεκριμένο ερώτημα αποφάνθηκε πρόσφατα και το Διοικητικό Συμβούλιο του Εθνικού Στατιστικού Ινστιτούτου, χαρακτηρίζοντάς το «ατυχές και ασαφές», με το αιτιολογικό ότι στον ορισμό του συντελεστή συσχχέτισης δύο μεταβλητών (στοχαστικών και μη) υπεισέρχονται τόσο οι μέσες τιμές όσο και οι τυπικές αποκλίσεις (και επομένως και οι διασπορές) των δύο μεταβλητών. Συνεπώς, καταλήγει η σχετική ανακοίνωση του ΕΣΙ, ο συντελεστής συσχέτισης εξαρτάται τόσο από τις μέσες τιμές όσο και από τις τυπικές αποκλίσεις (και επομένως και από τις διασπορές) των δύο μεταβλητών και κατά συνέπεια η οποιαδήποτε απάντηση στο ερώτημα δεν είναι δυνατόν να βαθμολογηθεί.
Την άποψη ότι στο συγκεκριμένο ερώτημα η απάντηση γ είναι λάθος και μόνο υπό ορισμένες προϋποθέσεις μπορεί να εκληφθεί ως σωστή, έχουν εκφράσει και αρκετοί πανεπιστημιακοί καθηγητές. Σύμφωνα μάλιστα με αποκλειστικές πληροφορίες της “Proslipsis” αρνητική γνωμάτευση έχει αποστείλει στο ΑΣΕΠ και αναπληρωτής καθηγητής του τομέα Στατιστικής του Πανεπιστημίου Αθηνών.
|