ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΗΣ PROSLIPSIS.GR
Μάθετε πρώτοι τα νέα ...

  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
 

 
Βάλτε Αγγελία      Δείτε Αγγελίες      Newsletters       
  Επικοινωνία     
 
 
 
 
 
 
 
 

 
  Επικαιρότητα Επιστροφή    
Προσλήψεις εκπαιδευτικών μόνο μέσω ΑΣΕΠ 12/11/09


Αθήνα 12.11.2009, 17:8
Οι προσλήψεις των μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών στα δημόσια σχολεία θα γίνονται μόνο μέσω ΑΣΕΠ, ανακοίνωσε σήμερα κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου η υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου.

Όπως είπε χαρακτηριστικά, "δεν αλλάζουμε απλά σελίδα, βάζουμε τελεία και ξαναγράφουμε από την αρχή το κεφάλαιο που αφορά τον εργασιακό βίο και την εξέλιξη των εκπαιδευτικών".

Οι αλλαγές θα γίνουν σύμφωνα με τις ακόλουθες βασικές, κατευθυντήριες αρχές:
1. Κωδικοποίηση όλης της νομοθεσίας που αφορά τους εκπαιδευτικούς και τα όργανα της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης,  ώστε να μην βρισκόμαστε «χαμένοι στη μετάφραση» μιας τεράστιας νομικής πολυπλοκότητας που κλείνει «πόρτες» για να αφήσει ορθάνοιχτα «παράθυρα».
2. Οι προσλήψεις στο εξής θα γίνονται μόνο με τις διαδικασίες του ΑΣΕΠ. Οι πίνακες σταματούν να τροφοδοτούνται. Θα υπάρξει μεταβατική περίοδος για τους υφιστάμενους. Στόχος, οι προσλήψεις με σαφή προσδιορισμό του τόπου και του χρόνου του διορισμού. Η πρόσληψη δηλαδή μπορεί να γίνεται είτε σε επίπεδο σχολείου, είτε σε επίπεδο αρμόδιας Διεύθυνσης και ο χρόνος υπηρεσίας στον τόπο του πρώτου διορισμού θα πρέπει να είναι εξ’ αρχής προσδιορισμένος και ο ίδιος για όλους. Οι αλλαγές θα τεθούν σε δημόσια διαβούλευση, ενώ ταυτόχρονα εξετάζονται οι όροι ουσιαστικής υλοποίησης του θεσμού του Δόκιμου Εκπαιδευτικού, δηλαδή η επιμόρφωση και η αξιολόγησή του τη πρώτη  διετία.
3. Επανεξετάζεται συνολικά το σύστημα της μοριοδότησης και κινήτρων. Τα μόρια αφορούν τον τόπο και το αντικείμενο της διδασκαλίας. Άπαξ και ο εκπαιδευτικός μετακινηθεί, τα μόρια δεν τον ακολουθούν. Δεν τα μεταφέρει μαζί του, παραμένουν στη θέση από την οποία ο ίδιος μετακινείται. 
4. Κανείς εκπαιδευτικός δεν αποσπάται εάν δεν έχει βρεθεί ο αντικαταστάτης του για τη θέση στην οποία υπηρετεί.
5. Σε ότι αφορά τις μεταθέσεις, βασική αρχή πλέον θα είναι πως κάθε μετάθεση αποφασίζεται για να εξυπηρετηθεί πρώτα και κύρια το σχολείο. Δεν είναι αποδεκτό για το δημόσιο συμφέρον να υπάρχουν σχολεία με πλεονάζον προσωπικό και σχολεία με κενά.
6. Ξεκινά διάλογος με την Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης προκειμένου να διερευνηθεί η δυνατότητα λειτουργίας ειδικού τμήματος για την εκπαίδευση στελεχών διοίκησης της εκπαίδευσης.
7. Προσδιορίζεται ένα διαφανές και αξιοκρατικό σύστημα επιλογής στελεχών της εκπαίδευσης και σε αυτή την κατεύθυνση το υπουργείο ελπίζει ότι θα έχει τη θετική συνεισφορά της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ στη διαμόρφωση των σχετικών κριτηρίων, με στόχο να τεθεί οριστικά και αμετάκλητα τέρμα στις γνωστές παθογένειες που ταλανίζουν την εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς.

Σχετικά με τις προσλήψεις, η κ. Διαμαντοπούλου διευκρίνησε ότι θα εγκρίνονται μόνο από τον ΑΣΕΠ και ότι θα υπάρξει μια μεταβατική περίοδος "γιατί υπάρχουν άνθρωποι οι οποίοι τα προηγούμενα χρόνια κινήθηκαν σ’ αυτή την κατεύθυνση" και επανέλαβε ότι στόχος του υπουργείου είναι οι εκπαιδευτικοί να μπαίνουν μόνο με τον ΑΣΕΠ. "Ο θεσμός του δόκιμου εκπαιδευτικού είναι μια πολύ σημαντική υπόθεση. Οι άνθρωποι που μπαίνουν στο εκπαιδευτικό σύστημα πρέπει να εξετάζονται από πολλές πλευρές. Είναι πολύ διαφορετική ή εκπαίδευση απ’ όλα τα άλλα".

Μπάχαλο
"Το ζήτημα των εκπαιδευτικών έχει πολλά κεφάλαια και όλα χρήζουν υπεύθυνης και αποτελεσματικής αντιμετώπισης", επεσήμανε η κ. Διαμαντοπούλου. Και πρόσθεσε: "Είναι το κεφάλαιο της ίδιας της εκπαίδευσής τους και επιμόρφωσης, είναι το κεφάλαιο των αμοιβών τους, είναι το κεφάλαιο της ορθής και δίκαιης αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου τους. Είναι και το κεφάλαιο που αφορά ένα πλήθος ρυθμίσεων για τον εργασιακό τους βίο και την εξέλιξή τους. Ξεκινάμε από αυτό και όχι τυχαία. Έχουμε διεθνείς έρευνες, με πιο χαρακτηριστική αυτή του ΟΟΣΑ που δημοσιοποιήθηκε τον Σεπτέμβριο που δείχνουν ότι κάτι πάει στραβά με την κατανομή του εκπαιδευτικού δυναμικού της χώρας. Αλλά και πέρα από τις έρευνες, η ίδια η καθημερινή εμπειρία αποδεικνύει πως το υφιστάμενο σύστημα προσλήψεων, μεταθέσεων, αποσπάσεων, αναπληρώσεων αλλά και επιλογής στελεχών διοίκησης έχει εξαντλήσει τα όριά του, και οδηγεί σε ανορθολογικές καταστάσεις και αδιέξοδα. Για να το πω μέσα από τη μεταφορά που χρησιμοποίησα, πάμε για "καρδιακή ανακοπή".

Σχετικά με τα κενά στα σχολεία, η υπουργός αποκάλυψε ότι στο νόμο υπάρχουν περίπου 50% παραπάνω από τις αναγκαίες προσλήψεις."Έχουμε περίσσευμα παροχής εκπαιδευτικού έργου που αντιστοιχεί σε πάνω από 50 καθηγητές. Την ίδια ώρα η υπηρεσία αναφέρει 30 κενά - στοιχεία που διαφοροποιούνται από μέρα σε μέρα. Με μία λέξη "μπάχαλο".  

"Καθαροί κανόνες, καθαρά κριτήρια, καθαρές σχέσεις", τόνισε η κ. Διαμαντοπούλου, η οποία παράλληλα ζήτησε συγγνώμη από γονείς και μαθητές για τα υπάρχοντα κενά στα σχολεία, "ο αριθμός των οποίων είναι μονοψήφιος και οπωσδήποτε αντιμετωπίσιμος".

Διαβούλευση
Τα νέα μέτρα θα τεθούν σε δημόσια διαβούλευση μέσω Ίντερνετ πιθανότητα την επόμενη εβδομάδα. Το αρχικό κείμενο εργασίας μαζί με το υλικό της διαβούλευσης θα τύχουν συστηματικής επεξεργασίας ώστε να διαμορφωθεί ένα σχέδιο νόμου μέσα στο επόμενο τρίμηνο.

ΚΚΕ: Υποβάθμιση του πτυχίου
"Το υποτιθέμενο νέο «ριζικό σύστημα πρόσληψης των εκπαιδευτικών», που εξήγγειλε η υπουργός, είναι η προσαρμογή του συστήματος πρόσληψης με τους όρους που επιθυμεί η ΕΕ και η πλουτοκρατία", αναφέρει σε ανακοίνωσή του το ΚΚΕ. Και συνεχίζει: "Η κυβέρνηση με τις διακηρύξεις της υπέρ της διαφάνειας και της αξιοκρατίας στις προσλήψεις εκπαιδευτικών, μέσω του ΑΣΕΠ, κρύβει ότι αποσυνδέει το πτυχίο από το επάγγελμα και ότι καταργεί το δικαίωμα να αποτελεί το πτυχίο την μοναδική προϋπόθεση διορισμού. Δικαιολογεί και διαιωνίζει την αδιοριστία και την ανεργία των εκπαιδευτικών, χτυπάει το δικαίωμα της μόνιμης και σταθερής δουλειάς για όλους, με πλήρη δικαιώματα και ελεύθερο χρόνο. Ταυτόχρονα το νέο σύστημα προσλήψεων το εντάσσει στο πλαίσιο του αποκεντρωμένου - διαφοροποιημένου σχολείου και «ως προς τον τόπο και ως προς τον χρόνο», αλλά και ως προς την «αξιολόγησή» τους, αρχίζοντας από τους δόκιμους εκπαιδευτικούς".

Και η ανακοίνωση καταλήγει: "Η πρόθεση της κυβέρνησης να λειτουργήσει στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης ειδικό τμήμα για τη στελέχωση της εκπαίδευσης, υπηρετεί πλήρως την απαίτηση του ΣΕΒ για επάνδρωση της εκπαίδευσης με διευθυντές - μάνατζερ και στελέχη που θα υπηρετούν την επιχειρηματικότητα στην εκπαίδευση και το σχολείο ΑΕ".

* Δείτε το πλήρες κείμενο της συνέντευξης.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 Επιστροφή  Κορυφή σελίδας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η με οποιονδήποτε τρόπο αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη. Κάθε δημόσια αναφορά στο περιεχόμενο της συνεπάγεται και αναφορά του ονόματός της, όπως η δημοσιογραφική δεοντολογία επιτάσσει.

 

 

[Αρχική σελίδα]  [Αγορά Εργασίας]  [Επιχειρηματικότητα]  [Προσλήψεις στο Δημόσιο]  [Εκπαίδευση]  [Σεμινάρια]  [Νομοθεσία]  [Βιβλία]
Διεύθυνση: Λ. Ριανκούρ 73, 11524 Αθήνα, email: info@proslipsis.gr , Τηλ: 6949244434
©  2004-2021  proslipsis.gr, All rights reserved