Αθήνα 24.11.2009, 17:20 Αναρτάται τις επόμενες ώρες στον δικτυακό τόπο www.opengov.gr προς διαβούλευση το πλαίσιο αρχών για την διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού του υπουργείου Παιδείας.
Πρόκειται για ένα τρισέλιδο κείμενο που περιλαμβάνει τις επτά βασικές αρχές για τις προσλήψεις στα δημόσια σχολεία, αλλά και για την κινητικότητα των εργαζομένων στην παιδεία (αποσπάσεις, μεταθέσεις, κ.λπ.), όπως τις παρουσίασε η υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου σε πρόσφατη συνέντευξη Τύπου. Από το υπουργείο διευκρινίζεται ότι το κείμενο της διαβούλευσης σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως σχέδιο νόμου.
Σύμφωνα με την κ. Διαμαντοπούλου, οι αλλαγές θα στηριχθούν στους ακόλουθους επτά βασικούς άξονες: 1. Κωδικοποίηση όλης της νομοθεσίας που αφορά τους εκπαιδευτικούς και τα όργανα της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ώστε να μην βρισκόμαστε «χαμένοι στη μετάφραση» μιας τεράστιας νομικής πολυπλοκότητας που κλείνει «πόρτες» για να αφήσει ορθάνοιχτα «παράθυρα». 2. Προσλήψεις μόνο με τις διαδικασίες του ΑΣΕΠ. Οι πίνακες σταματούν να τροφοδοτούνται. Θα υπάρξει μεταβατική περίοδος για τους υφιστάμενους. Στόχος, οι προσλήψεις με σαφή προσδιορισμό του τόπου και του χρόνου του διορισμού. Δηλαδή, η πρόσληψη δηλαδή μπορεί να γίνεται είτε σε επίπεδο σχολείου είτε σε επίπεδο αρμόδιας Διεύθυνσης και ο χρόνος υπηρεσίας στον τόπο του πρώτου διορισμού θα πρέπει να είναι εξ’ αρχής προσδιορισμένος και ο ίδιος για όλους. Οι αλλαγές θα τεθούν σε δημόσια διαβούλευση, ενώ ταυτόχρονα εξετάζονται οι όροι ουσιαστικής υλοποίησης του θεσμού του Δόκιμου Εκπαιδευτικού, δηλαδή η επιμόρφωση και η αξιολόγησή του τη πρώτη διετία. 3. Συνολική επανεξέταση του συστήματος της μοριοδότησης και των κινήτρων. Τα μόρια αφορούν τον τόπο και το αντικείμενο της διδασκαλίας. Άπαξ και ο εκπαιδευτικός μετακινηθεί, τα μόρια δεν τον ακολουθούν, δεν τα μεταφέρει μαζί του, παραμένουν στη θέση από την οποία ο ίδιος μετακινείται. 4. Κανείς εκπαιδευτικός δεν αποσπάται εάν δεν έχει βρεθεί ο αντικαταστάτης του για τη θέση στην οποία υπηρετεί. 5. Σε ό,τι αφορά τις μεταθέσεις, βασική αρχή πλέον θα είναι πως κάθε μετάθεση αποφασίζεται για να εξυπηρετηθεί πρώτα και κύρια το σχολείο. Δεν είναι αποδεκτό για το δημόσιο συμφέρον να υπάρχουν σχολεία με πλεονάζον προσωπικό και σχολεία με κενά. 6. Ξεκινά διάλογος με την Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης προκειμένου να διερευνηθεί η δυνατότητα λειτουργίας ειδικού τμήματος για την εκπαίδευση στελεχών διοίκησης της εκπαίδευσης. 7. Προσδιορίζεται ένα διαφανές και αξιοκρατικό σύστημα επιλογής στελεχών της εκπαίδευσης και σε αυτή την κατεύθυνση το υπουργείο ελπίζει ότι θα έχει τη θετική συνεισφορά της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ στη διαμόρφωση των σχετικών κριτηρίων, με στόχο να τεθεί οριστικά και αμετάκλητα τέρμα στις γνωστές παθογένειες που ταλανίζουν την εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς.
|