Αθήνα 17.2.2010, 19:22
Την μέθοδο των ερωταπαντήσεων επέλεξε το υπουργείο Εσωτερικών για να ενημερώσει Περιφέρειες, Νομαρχίες, Δήμους, Κοινότητες και άλλους φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης, αλλά και κάθε ενδιαφερόμενο, για τα ισχύοντα γύρω από το νέο καθεστώς των προσλήψεων στο δημόσιο, όπως αυτό διαμορφώθηκε με την ψήφιση του νόμου 3812/2009 "Αναµόρφωση συστήµατος προσλήψεων στο δηµόσιο τοµέα και άλλες διατάξεις".
Το ερωτηματολόγιο περιγράφει κυρίως τις ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι φορείς, ώστε να προχωρήσουν ομαλά στην πλήρωση θέσεων εργασίας.
* Ακολουθεί το ερωτηματολόγιο.
Τι πρέπει να κάνουν οι ΟΤΑ α΄ βαθμού για την έγκριση πρόσληψης προσωπικού με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου;
Οι ΟΤΑ α΄ βαθμού (Δήμοι, Κοινότητες, Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου αυτών, Σύνδεσμοι και Ιδρύματα) θα υποβάλουν τα αιτήματά τους στις αρμόδιες Δ/νσεις Αποκέντρωσης και Αυτ/σης ή Τοπ. Αυτ/σης κατά περίπτωση, συνοδευόμενα από: i) Απόφαση δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου, εν ανάγκη και έκτακτου, εάν ο αιτών φορέας είναι δήμος ή κοινότητα, ή διοικητικού συμβουλίου, εάν πρόκειται για νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου ή σύνδεσμο. Με την απόφαση αυτή θα περιγράφεται λεπτομερώς ο λόγος, για τον οποίο απαιτείται η πρόσληψη τέτοιου είδους προσωπικού, κατά βαθμίδα εκπαίδευσης και ειδικότητα. ii) Βεβαίωση της οικονομικής υπηρεσίας των παραπάνω φορέων ότι έχουν προβλεφθεί στον προϋπολογισμό τους οι σχετικές πιστώσεις για το έτος προγραμματισμού. iii) Τους πίνακες που επισυνάπτονται στην Α.Π. ΔΙΠΠ/Φ.2.9/20/οικ.31336/21-12-2009 εγκύκλιο της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Διοίκησης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του ΥΠΕΣ, συμπληρωμένους. Η επιμελής συμπλήρωση των ανωτέρω πινάκων είναι αναγκαία προϋπόθεση και καθιστά δυνατή την ταχύτερη προώθηση των σχετικών αιτημάτων. iv) Αντίγραφο του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας, στον οποίο θα πρέπει να έχουν προβλεφθεί οι θέσεις του αιτούμενου προσωπικού, σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου 205 του ΚΚΔΚΥ. Αιτήματα για θέσεις που δεν έχουν προβλεφθεί στον ΟΕΥ δεν θα προωθούνται.
Τι πρέπει να κάνουν οι Περιφέρειες για την έγκριση πρόσληψης προσωπικού με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου; Ο Γενικός Γραμματέας της οικείας Περιφέρειας, αφού διαπιστώσει έπειτα από έλεγχο όλων των δικαιολογητικών, ότι πρόκειται πράγματι για εποχικές ανάγκες που μπορούν να καλυφθούν μόνο με την πρόσληψη τέτοιου προσωπικού, προβαίνει στη σύνταξη εισηγητικής έκθεσης, στην οποία αιτιολογείται πλήρως και με σαφήνεια η αναγκαιότητα χορήγησης της σχετικής έγκρισης. Εάν ο Γενικός Γραμματέας κατά την επεξεργασία των υποβληθέντων σε αυτόν στοιχείων διαπιστώσει ότι δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις για τη σύναψη τέτοιων συμβάσεων, δεν θα προωθεί τα σχετικά αιτήματα. Τα υπό προώθηση αιτήματα, συνοδευόμενα από τα στοιχεία της ερώτησης 1 καθώς και από την εισηγητική έκθεση του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας, θα πρέπει να έχουν περιέλθει στη Διεύθυνση Οργάνωσης και Λειτουργίας ΟΤΑ του ΥΠΕΣ έως 15-1-2010 συγκεντρωτικά για όλους τους φορείς και όχι μεμονωμένα, αφού μέχρι τέλος του Ιανουαρίου του 2010 πρέπει να έχει εκδοθεί η κοινή υπουργική απόφαση για το συνολικό αριθμό των θέσεων για το 2010 που προβλέπεται από την ΠΥΣ 6/2009.
Τι πρέπει να κάνουν οι ΟΤΑ α΄ βαθμού για την έγκριση σύναψης σύμβασης μίσθωσης έργου; Οι ΟΤΑ α΄ βαθμού (Δήμοι, Κοινότητες, Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου αυτών, Σύνδεσμοι και Ιδρύματα) θα υποβάλουν τα αιτήματά τους στις αρμόδιες Δ/νσεις Αποκέντρωσης και Αυτ/σης ή Τοπ. Αυτ/σης της Περιφέρειας, κατά περίπτωση, μέχρι 11-1-2010, συνοδευόμενα από: α) Απόφαση δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου, έστω και έκτακτου, εάν ο αιτών φορέας είναι δήμος ή κοινότητα, ή διοικητικού συμβουλίου, εάν πρόκειται για νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου ή σύνδεσμο. Με την απόφαση αυτή θα περιγράφεται λεπτομερώς ο λόγος για τον οποίο απαιτείται η ανάθεση τέτοιου έργου. β) Βεβαίωση της οικονομικής υπηρεσίας των παραπάνω φορέων ότι έχουν προβλεφθεί στον προϋπολογισμό τους οι σχετικές πιστώσεις για το τρέχον έτος. γ) Το σχετικό έντυπο (ΑΣΕΠ) από το παράρτημα Β της εγκυκλίου της ΓΓΔΔ συμπληρωμένο, το οποίο μπορείτε να αναζητήσετε στην ιστοσελίδα του ΑΣΕΠ. δ) Αντίγραφο του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας.
Τι πρέπει να κάνουν οι Περιφέρειες και το ΑΣΕΠ για την έγκριση σύναψης σύμβασης μίσθωσης έργου των ΟΤΑ Α' βαθμού σε περίπτωση που δεν προβλέπονται στον οικείο οργανισμό ειδικότητες αντίστοιχες με τα σχετικά αιτήματα; Ο Γενικός Γραμματέας της οικείας Περιφέρειας, αφού διαπιστώσει, έπειτα από έλεγχο όλων των δικαιολογητικών, ότι πρόκειται πράγματι για ανάγκες που δεν ανάγονται στο συνήθη κύκλο καθηκόντων του τακτικού προσωπικού των φορέων, προβαίνει στη σύνταξη εισηγητικής έκθεσης, στην οποία αιτιολογείται πλήρως και με σαφήνεια η αναγκαιότητα χορήγησης της σχετικής έγκρισης. Εάν ο Γενικός Γραμματέας κατά την επεξεργασία των υποβληθέντων σε αυτόν στοιχείων διαπιστώσει ότι δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις για τη σύναψη τέτοιων συμβάσεων, δεν θα προωθεί τα σχετικά αιτήματα. Τα υπό προώθηση αιτήματα, συνοδευόμενα από την εισηγητική έκθεση του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας, θα πρέπει να διαβιβαστούν συγκεντρωτικά για όλους τους φορείς, και όχι μεμονωμένα, απευθείας στο ΑΣΕΠ άμεσα, προκειμένου να αποφανθεί ότι πρόκειται για γνήσιες συμβάσεις μίσθωσης έργου που δεν υποκρύπτουν εξαρτημένη εργασία και δεν καλύπτονται με αυτές πάγιες και διαρκείς ανάγκες. Καταργείται, ως εκ τούτου, η βεβαίωση δικηγόρου ή της νομικής υπηρεσίας ή του νομικού συμβούλου που προβλεπόταν από την παρ.2 άρθρου 6 ν. 2527/97. Το ΑΣΕΠ πρέπει να χορηγήσει τη σχετική βεβαίωση μέχρι 25-1-2010, την οποία και θα αποστείλει απευθείας στην υπηρεσία μας μαζί με όλο το σχετικό φάκελο του αιτήματος. Για όσες περιπτώσεις αιτημάτων δεν δοθεί η βεβαίωση από το ΑΣΕΠ, ο σχετικός φάκελος θα επιστραφεί στην οικεία Περιφέρεια για περαιτέρω ενημέρωση των φορέων αρμοδιότητάς της.
Τι πρέπει να κάνουν οι επιχειρήσεις των ΟΤΑ α΄ βαθμού για την έγκριση πρόσληψης προσωπικού ορισμένου χρόνου έως οκτώ μήνες ή έως ένα έτος; Σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3812/2009 και της ΠΥΣ 33/2006 όπως ισχύει, οι επιχειρήσεις των ΟΤΑ α΄ βαθμού υποβάλλουν τα αιτήματά τους στις αρμόδιες υπηρεσίες των Περιφερειών, συνοδευόμενα από: i. Απόφαση του διοικητικού συμβουλίου της επιχείρησης για τη πρόσληψη του προσωπικού αυτού, κατά βαθμίδα εκπαίδευσης και ειδικότητα ii. Βεβαίωση ότι έχουν εγγραφεί στον προϋπολογισμό της επιχείρησης οι απαιτούμενες πιστώσεις για την κάλυψη της μισθοδοσίας του προσωπικού που θα προσληφθεί. iii. Συμπληρωμένο τον πίνακα του Παραρτήματος Α της ΔΙΠΠ/Φ.2.9/20/31336/21.12.09 εγκυκλίου της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Διοίκησης και Ηλ. Διακυβέρνησης.
Τι ισχύει στην περίπτωση παράτασης ή ανανέωσης συμβάσεων ορισμένου χρόνου έως ένα έτος για τις ανάγκες χρηματοδοτούμενων προγραμμάτων - έργων από την ΕΕ; Στην περίπτωση των συμβάσεων ορισμένου χρόνου έως ένα έτος για τις ανάγκες χρηματοδοτούμενων προγραμμάτων - έργων από την ΕΕ, με δυνατότητα παράτασης ή ανανέωσης της σύμβασης μέχρι τη λήξη του προγράμματος - έργου, για την ανανέωση των συμβάσεων του υπάρχοντος προσωπικού δεν απαιτείται η χορήγηση της ανωτέρω έγκρισης.
Τι πρέπει να κάνουν οι επιχειρήσεις των ΟΤΑ α΄ βαθμού για τη σύναψη σύμβασης μίσθωσης έργου; Σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3812/2009 και της ΠΥΣ 33/2006 όπως ισχύει, οι επιχειρήσεις υποβάλλουν τα αιτήματά τους απευθείας στο ΑΣΕΠ, το αργότερο μέχρι 11-1-2010, προκειμένου αυτό να αποφανθεί ότι δεν υποκρύπτουν εξαρτημένη εργασία, συνοδευόμενα από: i. Απόφαση του ΔΣ της επιχείρησης, στην οποία να αναφέρονται ο αριθμός των προσώπων και το συγκεκριμένο έργο που θα εκτελέσουν, το χρονικό διάστημα που απαιτείται για την ολική ή τμηματική παράδοση του έργου, το ποσό της αμοιβής και η κάλυψή της από τον οικείο προϋπολογισμό, ο τόπος εκτέλεσης του έργου, τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις του αναδόχου και ο λόγος για τον οποίο απαιτείται η ανάθεση του έργου. ii. Συμπληρωμένους τους σχετικούς πίνακες από τα παραρτήματα Α & Β της ΔΙΠΠ/Φ.2.9/20/31336/21.12.09 εγκυκλίου της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Διοίκησης και Ηλ. Διακυβέρνησης. iii. Αντίγραφο του κανονισμού εσωτερικών υπηρεσιών ή ΟΕΥ.
Τι πρέπει να κάνουν το ΑΣΕΠ και οι Περιφέρειες για την έγκριση συμβάσεων μίσθωσης έργου των επιχειρήσεων των ΟΤΑ Α' βαθμού σε περίπτωση που δεν προβλέπονται στον οικείο κανονισμό εσωτερικών υπηρεσιών ή ΟΕΥ ειδικότητες αντίστοιχες με τα σχετικά αιτήματα; Σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 10 ν. 3812/2009, το ΑΣΕΠ, εφόσον θεωρήσει ότι πρόκειται για πραγματικό έργο που δεν ανάγεται στον κύκλο των συνήθων υπαλληλικών καθηκόντων, χορηγεί βεβαίωση, που αποστέλλει μαζί με το φάκελο του αιτήματος στην οικεία Περιφέρεια, προκειμένου ο Γενικός Γραμματέας να προβεί στην έγκριση της σύναψης σύμβασης έργου.
Τι πρέπει να κάνουν το ΑΣΕΠ και οι Περιφέρειες για την έγκριση συμβάσεων μίσθωσης έργου των επιχειρήσεων των ΟΤΑ Α' βαθμού σε περίπτωση που προβλέπονται στον οικείο κανονισμό εσωτερικών υπηρεσιών ή ΟΕΥ ειδικότητες αντίστοιχες με τα αιτήματα; Επίσης σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 10 ν. 3812/2009, στην περίπτωση που προβλέπεται στον οικείο κανονισμό της επιχείρησης αντίστοιχη ειδικότητα, τότε μπορεί παράλληλα να ζητηθεί από το ΑΣΕΠ να διατυπώσει πρόταση στον Υπουργό Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης για την έκδοση της προβλεπόμενης από το νόμο απόφασης, προκειμένου η επιχείρηση να μπορεί να συνάψει τις αιτούμενες συμβάσεις έργου. Η πρόταση του ΑΣΕΠ πρέπει να περιέλθει στην υπηρεσία μας μέχρι 25-1-2010 (με κοινοποίηση στον οικείο Γενικό Γραμματέα Περιφέρειας), προκειμένου να εκδοθεί η ανωτέρω απόφαση.
Εγκεκριμένες συμβάσεις έργου με την προϊσχύσασα διαδικασία μπορούν να υλοποιηθούν σήμερα; Μετά τη δημοσίευση του ν. 3812/2009 στις 28/12/2009, οι εγκρίσεις για συμβάσεις έργου που έχουν δοθεί με την προηγούμενη διαδικασία δεν μπορούν να υλοποιηθούν.
Εξακολουθούν να ισχύουν οι περιπτώσεις πρόσληψης προσωπικού κατ’ εξαίρεση του ν. 2190/94 που προβλέπονται από τον Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων (ν. 3584/07);
Μετά το ν. 3812/2009 καταργείται η δυνατότητα πρόσληψης κατ’ εξαίρεση του ν. 2190/94 για αναπλήρωση μοναδικού στον κλάδο υπαλλήλου (αρ.206, παρ.2), για εκτέλεση έργων με αυτεπιστασία (αρ. 209), εργατικού και τεχνικού προσωπικού (αρ. 210) και υδρονομέων άρδευσης (αρ. 211). Επομένως και για τις περιπτώσεις αυτές οι ΟΤΑ πρέπει να ζητήσουν την έγκριση της ΠΥΣ 6/2009 και εφόσον τη λάβουν, θα εφαρμόσουν το άρθρο 21 του ν. 2190/94 για την πρόσληψη.
Εξακολουθεί να ισχύει η κατά παρέκκλιση διαδικασία σύναψης συμβάσεων έργου στους Φορείς Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦΟΔΣΑ) που προβλεπόταν από τις διατάξεις άρθρου 15 παρ.5 ν.3688/2008; Όχι. Εφεξής και για τους ΦΟΔΣΑ ισχύει το άρθρο 10 ν. 3812/2009.
Πώς επηρεάζει το νέο θεσμικό πλαίσιο την πρόσληψη προσωπικού ορισμένου χρόνου ανταποδοτικού χαρακτήρα; Η συγκεκριμένη περίπτωση πρόσληψης προσωπικού δεν επηρεάζεται από το νέο θεσμικό πλαίσιο, καθόσον ο ν. 3812/2009 αποτελεί τροποποίηση του ν. 2190/94 (στις διατάξεις του οποίου ούτως ή άλλως υπαγόταν η πρόσληψη του εν λόγω προσωπικού), και όχι της ΠΥΣ 33/2006 όπως ισχύει (από την οποία εξαιρείται το προσωπικό αυτό). Επομένως, δεν απαιτείται η αποστολή αιτήματος από τους ΟΤΑ στις οικείες υπηρεσίες των Περιφερειών για τη χορήγηση της έγκρισης της Τριμελούς εξ Υπουργών Επιτροπής. Σε αυτή την περίπτωση, το δημοτικό/κοινοτικό συμβούλιο λαμβάνει απόφαση για την αναγκαιότητα της πρόσληψης και το προσωπικό προσλαμβάνεται με απόφαση του Δημάρχου/Προέδρου Κοινότητας μετά την εφαρμογή της διαδικασίας του άρθρου 21 του ν. 2190/94, όπως ισχύει
Τι ισχύει για τις συμβάσεις δίμηνης διάρκειας για κατεπείγουσες ανάγκες έπειτα από την ισχύ του ν. 3812/2009; Εξακολουθούν να εξαιρούνται από τις διατάξεις του ν. 2190/94, σύμφωνα με το άρθρο 1 παρ.2 εδάφιο ιε ν. 3812/2009, καθώς και από την ΠΥΣ 6/2009. Ως εκ τούτου, εξακολουθούν να συνάπτονται με τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία του αρ.206, παρ.1 του ΚΚΔΚΥ.
Ποιες συμβάσεις μίσθωσης έργου παρατείνονται μέχρι 30 Απριλίου 2010, με ποια προϋπόθεση και ποια διαδικασία; Οι συμβάσεις μίσθωσης έργου οι οποίες λήγουν ή έληξαν εντός του Νοεμβρίου και Δεκεμβρίου 2009 και εντός του Ιανουαρίου και Φεβρουαρίου 2010 παρατείνονται από τη λήξη τους και μέχρι τις 30-4-2010. Για να γίνει όμως αυτή η παράταση είναι απαραίτητο ο αριθμός των αναδόχων με σύμβαση μίσθωσης έργου να είναι μεγαλύτερος του πενήντα τοις εκατό (50 %) του συνολικού αριθμού του υπηρετούντος πάσης φύσεως προσωπικού (συμπεριλαμβανομένων των συμβασιούχων μίσθωσης έργου) του τομέα λειτουργίας, κλάδου ή ειδικότητας του οικείου φορέα στον οποίο παρέχεται πραγματικά υπηρεσία ή εκτελείται το έργο, ανεξάρτητα από το φορέα με τον οποίο έχει καταρτισθεί η σύμβαση, με την επιφύλαξη των διατάξεων του π.δ. 164/2004. Για την παράταση των συμβάσεων αυτών απαιτείται εγκριτική απόφαση της Τριμελούς Επιτροπής, σύμφωνα με την ΠΥΣ 33/2006, όπως ισχύει. Επομένως, και για αυτές τις περιπτώσεις οι ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού, η ΚΕΔΚΕ, η ΕΝΑΕ και οι ΤΕΔΚ θα πρέπει να αποστείλουν αιτήματα στην υπηρεσία μας, για την έγκριση της Επιτροπής της ανωτέρω ΠΥΣ. Επισημαίνεται, δε, ότι η ίδια διαδικασία θα ισχύσει και για τις επιχειρήσεις των ΟΤΑ, καθώς η διάταξη δεν κάνει διάκριση και δεν προβλέπει διαφορετική διαδικασία ούτε διαφορετικό εγκριτικό όργανο για τους φορείς αυτούς. Συγκεκριμένα, οι ως άνω φορείς, όσο το δυνατόν νωρίτερα και εφόσον συντρέχει περίπτωση, θα αποστείλουν απευθείας στην υπηρεσία μας (και όχι μέσω των οικείων υπηρεσιών των Περιφερειών) απόφαση του οικείου συμβουλίου για την πιστοποίηση ότι ο αριθμός των συμβασιούχων έργου είναι πράγματι μεγαλύτερος του 50 % του συνολικού αριθμού του υπηρετούντος πάσης φύσεως προσωπικού, (συμπεριλαμβανομένων των συμβασιούχων έργου), κατά Διεύθυνση (π.χ. Δ/νση Καθαριότητας), ή ειδικότητα καθώς και βεβαίωση της οικείας οικονομικής υπηρεσίας ύπαρξης των απαιτούμενων πιστώσεων για την αμοιβή των συμβασιούχων.
Στην περίπτωση των επιχειρήσεων των ΟΤΑ για παράταση συμβάσεων μίσθωσης έργου μέχρι 30 Απριλίου 2010, απαιτείται η αποστολή της απόφασης του Γενικού Γραμματέα της οικείας Περιφέρειας με την οποία εγκρίθηκε η σύναψη των ήδη απασχολούμενων ατόμων; Είναι απαραίτητο να σταλεί η απόφαση αυτή, μαζί με απόφαση του οικείου συμβουλίου για την πιστοποίηση ότι ο αριθμός των συμβασιούχων έργου είναι πράγματι μεγαλύτερος του 50 % του συνολικού αριθμού του υπηρετούντος πάσης φύσεως προσωπικού, (συμπεριλαμβανομένων των συμβασιούχων έργου), κατά Διεύθυνση (π.χ. Δ/νση Καθαριότητας), ή ειδικότητα καθώς και βεβαίωση της οικείας οικονομικής υπηρεσίας ύπαρξης των απαιτούμενων πιστώσεων για την αμοιβή των συμβασιούχων.
Στην περ. β της παρ. 4 του άρθρου 6 του ν. 2527/97 υπάγονται οι γιατροί και νοσηλευτές των κοινωνικών δομών των επιχειρήσεων των ΟΤΑ; Ναι.
Ποιες επιχειρήσεις των ΟΤΑ α΄ βαθμού υπάγονται στον ν. 2190/94; Οι πάσης φύσεως επιχειρήσεις των ΟΤΑ α΄ βαθμού όπως ορίζονται στα άρθρα 252 και επόμενα του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα (ν.3463/2006), δηλαδή οι Δημοτικές ή Κοινοτικές Κοινωφελείς Επιχειρήσεις, οι Κοινές Ανώνυμες Εταιρείες ΟΤΑ, οι Αναπτυξιακές Ανώνυμες Εταιρείες ΟΤΑ, οι Δημοτικές ή Κοινοτικές Ανώνυμες Εταιρείες ΟΤΑ (μονομετοχικές), οι Επιχειρήσεις ΟΤΑ Ειδικού Σκοπού (π.χ. ΔΕΥΑ), οι Αστικές Εταιρείες ΟΤΑ μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, οι Επιχειρήσεις του άρθρου 277 και επόμενα του π.δ. 410/95 μέχρι την προσαρμογή τους σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 269 παρ.1 ν. 3463/2006, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.
|